نظارت ۴۵هزارهمیار پلیس بررفتار ترافیکی مردم استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سرهنگ ˈابوالفضل امیدیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور این همیاران در کنار کارکنان راهور موجب گسترش فرهنگ ترافیک و کاهش حوادث رانندگی می شود.

وی، هدف از همکاری همیاران با پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی را اشاعه نظم و مقررات در جامعه و نظارت بر رفتار رانندگی والدین آنان در طول مدت مسافرت ها عنوان کرد.

وی افزایش قانون مداری و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی مطلوب در بین تمام آحاد اجتماعی را از جمله برنامه ها و اولویت های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و گفت: این مهم با رویکرد آموزش همگانی، ایجاد برنامه ریزی های هماهنگ و مستمر و افزایش دانش ترافیکی شهروندان با استفاده از ظرفیت دانش آموزان اجرا می شود.

سرهنگ امیدی با بیان اینکه همیاران پلیس فرشتگان نجات خود و خانواده هستند افزود: در ارزیابی های انجام شده تذکر همیاران پلیس به خانواده ها موجب کاهش ۲۷ درصدی تخلفات رانندگی شده است و همچنین این طرح در ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش حوادث رانندگی برای پلیس نیز بسیار نمایان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح پلیس اطمینان دارد از این پس در هر خانواده و خودرو یک نماینده دارد که در صورت مشاهده تخلف با کمال احترام و ادب تذکر لازم را ارائه خواهد داد.

طرح همیار پلیس از سال ۸۴ با ابتکار نیروی انتظامی و آموزش و پرورش در کشور راه اندازی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.