اولتیماتوم شش ماهه استاندار برای اصلاح روش کاری صنوف آلاینده

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک محمد‌حسین مقیمی ظهر پنجشنبه در شانزدهمین جلسه کارگروه طرح کاهش آلودگی هوای کلان‌شهر اراک اظهار داشت: صنوف مزاحم شهر اراک که از لحاظ ایجاد آلایندگی برای شهر مزاحمت ایجاد می‌کنند، باید ظرف شش ماه نسبت به تغییر تکنولوژی و اصلاح روش‌های کاری خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان مجری قانون ساماندهی صنوف مزاحم و انجام کار طبق قوانین و مقررات است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه باید تمام کارگاه‌های رسمی و غیر رسمی که آلودگی ایجاد می‌کنند به این دستورالعمل توجه کنند، اظهار داشت: باید تمامی صنوف ایجاد‌کننده آلایندگی در اراک شناسایی و روش کار خود را به سمت استفاده از روش‌های پاک تغییر دهند.

مقیمی سلامت مردم را مهم تلقی کرد و گفت: نمی‌خواهیم در حق مشاغل مختلف هم اجحاف شود، ولی باید به سلامت مردم هم اهمیت دهیم.

وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه‌ریزی از ضایعات برای ایجاد درآمد استفاده کرد، خاطرنشان ساخت: اگر ضایعات بدون ایجاد آلایندگی بازیافت شوند می‌توانند ضمن ایجاد شغل، درآمد نیز ایجاد کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز از کاهش ۴۵ روزه تعداد روزهای آلوده اراک طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون شهر اراک ۲۳۸ روز سالم را سپری کرده، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تعداد روزهای سالم ۱۹۵روز بوده است.

امیر انصاری افزود: به علت نزدیکی شهر اراک به تالاب میقان در بیشتر روزها رطوبت باعث عدم شفافیت آسمان می‌شود به‌گونه‌ای که در روز گذشته رطوبت هوای اراک به ۷۵ درصد رسید.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با عنایت به فرا‌رسیدن ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک، اداره کل محیط زیست استان همچون سنوات قبل اقدام به تدوین برنامه‌هایی در این خصوص کرده است.

انصاری شعار امسال هوای پاک را دوباره آسمان آبی دانست و ادامه داد: وضعیت فعلی ایرالکو برای کاهش آلایندگی با تعویض اکثر دیگ‌های نیمه جنوبی در خط سه کارگاه قدیم در حال پیش‌روی است.

وی افزود: البته برخی از درپوش این دیگ‌ها دچار سوختگی شده و باعث خروج گاز و ذرات می‌شوند که هم‌اکنون خروج دود و ذرات را در برخی از ساعات می‌توان مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: از ۲۲ کوره ایرالکو تعداد ۱۶کوره فعال است، این در حالی است که ۹ کوره هم به گاز متصل هستند.

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: تعویض دیگ‌های نیمه شمالی ایرالکو خط سه نیز در حال انجام شدن است و ظرف دو ماه آینده این کار نیز صورت خواهد گرفت.

انصاری یادآور شد: تا سال ۹۵ طرح احیا بدون آلایندگی ایرالکو در خیرآباد به اتمام خواهد رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.