کاهش ۵۰ درصدی روزهای آلوده اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر امیر انصاری صبح پنجشنبه در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر اراک اظهار کرد: پارسال ۹۲ روز آلوده در اراک وجود داشته و با پیگری های انجام شده برای کاهش آلودگی این رقم امسال نصف شده است.

وی ادامه داد: وضعیتی که امسال در فصل سرما در اراک دیده می شود، آلودگی نیست و مه ناشی از کویر میقان می باشد و در دی ماه امسال فقط ۲ روز آلوده در اراک تجربه شده است.

انصاری با تاکید بر فرارسیدن روز هوای اک، افزود: ۲۹ دی ماه روز هوای پاک نامگذاری شده و شعار این روز «دوباره آسمان آبی» خواهد بود.

وی اظهار کرد: به مناسبت روز هوای پاک یک روز بدون خودرو در اراک پیش بینی شده، همچنین افتتاح پالایش آنلاین بخشی از صنایع از دیگر برنامه های هفته هوای پاک است.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران در طرح کاهش آلودگی هوا، سازمان حفاظت از محیط زیست تا شعاع ۳۰ کیلومتری شه به کارگاه های ریخته گری و ضایعاتی مجوز فعالیت نمی هد.

انصاری ادامه داد: متاسفانه این کارگاه های سازمان حفاظت از محیط زیست را دور زده و از اصناف مجوز فعالیت دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: در ماه های اخیر نظارت های بسیار جدی از سوی حفاظت محیط زیست نسبت به این کارگاه ها اعمال شده و همین موضوع موجب شده که آنها در روستاهای حاشیه شهر مستقر شده و برای اهالی این روستاها مشکلات فراوانی ایجاد کنند.

انصاری ضمن تاکید بر حل مشکل آلایندگی این کارگاه، اضافه کرد: تکنولوژی این کارگاه های باید تغییر کند چون در محلی که باشند آلودگی ایجاد می کنند و اگر از اراک هم خارج شوند برای روستاهای اطراف و قطب صنعتی مشکل به وجود خواهند آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.