اعلام ویژه برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع) در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در نشست ستاد شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی با تاکید بر برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: حضور منسجم هیئت‌های مذهبی و مردم در مراسم شهادت امام صادق(ع) بهترین بستر برای مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان است.

وی افزود: در سالروز شهادت بنیانگذار مذهب جعفری باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که در همه شهرستان‌ها برنامه‌ها به نحو احسن اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر حفظ سیره امام صادق(ع) تصریح کرد: برجسته‌ترین پیامی که در سیره امام صادق (ع) برای امروز وجود دارد حفاظت، عمل به دین خدا و گسترش آن به تمام دنیاست.

قربانپور با اشاره به این‌که حفظ دین خدا از طریق رابطه امام و امت امکان‌پذیر است، گفت: رابطه بین امام امت تنها در اندیشه شیعی وجود دارد و منحصر به فرد در پیروان اهل‌‌بیت(ع) است و مهم‌ترین سند نقلی که در بحث مرجعیت فقها و حجت بزرگان دینی وجود دارد نیز از امام صادق(ع) نقل شده است.

وی افزود: در میان ائمه اطهار(ع)، امام صادق(ع) بیشترین کار و مبارزه فرهنگی را داشتند که این اقدامات در حفظ و بقاء فرهنگ تشییع چون سدی محکم در برابر انحرافات بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: واعظان، مبلغان، گویندگان، طلبه‌ها و رسانه‌ها در تبیین ابعاد شخصیتی و زندگانی امام صادق(ع) نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در مبارزه با جریان فتنه در زمان امام صادق(ع) باید به خوبی اقدام به آگاهی‌بخشی کنند.

قربانپور تصریح کرد: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در اراک ساعت ۱۱ از میدان شهدا آغاز و به مصلای بیت‌المقدس ختم می‌شود و در این مسیر هیئت‌های مذهبی با توجه به جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل می‌توانند در حمایت از مردم غزه نیز خشم و انزجار خود را اعلام کنند.

وی با بیان این‌که امروز گسترش اسلام و بیداری اسلامی در جهان به ویژه در کشورهای منطقه زنگ خطری برای صهیونیست‌ها و نابودی آن‌هاست، افزود: ایجاد اختلاف در میان مسلمانان از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم استکبار است که اینک در پشت پرده از فعالیت‌های تروریست‌ها در عراق و سوریه حمایت می‌کنند غافل از این‌که مسلمانان بیدار و هوشیارند و اجازه نمی‌دهند تا این گرگ‌صفتان کاری از پیش ببرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تکریم شعائر دینی و بزرگداشت ایام سوگواری اهل بیت(ع) از مهم ترین مسائلی است که در جامعه اسلامی باید موردتوجه قرار گیرد چراکه بهترین راه مبارزه با تهدیدات دشمنان، بیان معارف غنی اسلام ناب محمدی است.

قربانپور با اشاره به لزوم برپا شدن نماز جمعه گفت: با توجه به اقامه نماز جمعه، پایان و ختم مراسم عزاداری و سخنرانی قبل از اذان ظهر باشد تا جمعیت حاضر به موقع در نماز جمعه حاضر شوند.

وی افزود: امسال سالروز شهادت امام صادق(ع) مصادف با روز جمعه بوده و نیازمند توجه ویژه در ساماندهی دستجات عزاداری و برگزاری مراسم تکریم و عزاداری با شکوه این امام بزرگوار است و شهر ما به قدری خاص‌تر با این مناسبت مواجه و حضور و نقش پررنگ تری ایفا نماید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.