تاکید استاندار مرکزی بر راه اندازی دانشکده هنر در دانشگاه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،ˈمحمد حسین مقیمیˈ روز دوشنبه در نشست ملاقات مردمی افزود: استان مرکزی یکی از مناطق برخوردار در عرصه استعدادهای هنری است که پرورش آنها با ظرفیتهای علمی و دانشگاهی میسر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه اراک یکی از مراکز علمی جامع در کشور محسوب می شود راه اندازی دانشکده هنر در این مرکز آموزش عالی باعث حضور دانشجویان از نقاط مختلف کشور در این شهر شده و به پویایی و بالندگی استان کمک شایانی می کند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی بیان کرد: این استان پیشینه غنی در هنر دارد به طوری که بر اساس اسناد و مدارک، این استان در قرن هشتم قطب هنر سفال در کشور بوده است و همچنین در دوره های مختلف جزو مناطق چهارگانه هنری ایران محسوب می شده است.

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان تحصیلکرده استان مرکزی عضو هیات علمی دانشگاه های تهران، اصفهان، تبریز و سیستان و بلوچستان در رشته های هنری هستند بنابراین راه اندازی دانشکده هنر می تواند به عنوان کانون جذب استعدادهای استانی عمل کند.

مقیمی توضیح داد: توسعه امور فرهنگی و هنری بخش مهمی از قدرت نرم و ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است و ایجاد دانشکده هنر برای استان سرمایه محسوب می شود.

در دهمین نشست ملاقات عمومی استاندار مرکزی به تقاضای چهار شهروند در حوزه کمبود آب کشاورزی، مشکلات یک مرغدار با شرکت های بیمه ای و قرار گرفتن ملک تجاری یکی از شهروندان اراکی در طرح تعریض میدان انقلاب شهر اراک رسیدگی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.