خطبه های امروز نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه در مصلای اراک افزود: دشمنان ایران با شناخت کامل از جریانات پیش رو به دنبال از هم گسستن نظام خانواده، ترویج بی بندوباری و بی هویت کردن نسل جوان هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه به خصوص خانواده ها باید هوشیارتر باشند اظهارداشت: جوانانی که در خانواده ها تربیت می شوند بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند و امید و باروری در این قشر نوید دهنده پویایی و حرکت است.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: جوانان اگر با دقت، گرایش به ورزش و تفریحات سالم از از اوقات فراغت خویش به صورت صحیح و سالم استفاده کنند ، از بسیاری توطئه های دشمنان در امان خواهند بود.

جوانان در ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته نقش بزرگی را ایفا می کنند

وی با تاکید بر اینکه جوانان در ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته نقش بزرگی را ایفا می کنند خاطرنشان کرد: خانواده هانیز در هدف یابی و ایجاد انگیزه نقس بسزایی دارند لذا در نصحیت کردن جوانان خویش باید به رعایت اخلاق ادب توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه اعتماد به توانمندی جوانان بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند اظهارداشت: حضور هوشمندانه و پرشور جوانان در بخش های علم و فناوری، پژوهشی، اقتصادی، نظامی و سیاسی گویای درک و قدرت بالای آنان است.

وی بزرگترین نیروی فعال و بانشاط و مظهر شوق، آرمان گرایی و حرکت رو به جلو را نسل جوان جامعه برشمرد و گفت: جوانان همواره به عنوان یاوران اصلی انبیاء و ائمه معصومین(ع) در شکل گیری و پیروزی حرکت های الهی حضور برجسته ای داشته اند.

یکی از علت های گرایش جوانان ایران به مواد مخدر بی اطلاعی از عوارض آن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص ششم تیرماه و روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: یکی از علت های گرایش جوانان ایران به مواد مخدر بی اطلاعی از عوارض آن است، بنابراین مسوولان باید جوانان را با عوارض مواد افیونی آگاه کنند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: راهکار مبارزه با مواد مخدر پیشگیری و توجیه نوجوانان و جوانان است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به عظمت ماه شعبان اشاره کرد و گفت: خداوند در ماه شعبان یک جایزه بزرگ را برای بنده‌های خود در نظر گرفته که همه باید این جایزه را دریافت کنند و آن جایزه حرکت به سوی ذات مقدس و بریدن از آنچه غیر خدا است.

دعوت مردم برای استقبال از آیت الله نوری همدانی

وی در خصوص منتظران حضرت مهدی(عج) گفت: منتظران عاشق عدالت و اسلام هستند، از ظلم بیزارند، منتظر باید زمینه را فراهم کند و زیبایی اسلام را به دنیا معرفی کند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: وظیفه حکومت دینی زمینه‌سازی برای ظهورامام زمان (عج) است و ما معتقدیم که انقلاب اسلامی ایران متصل به ظهور امام زمان است.

وی هم چنین با بیان اینکه سفر آیت الله نوری همدانی از فردا( شنبه) به استان مرکزی آغاز می شود، مردم اراک را به شرکت در مراسم استقبال از این مرجع تقلید فراخواند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.