اجرا طرح «نشاط معنوی» در بیش از ۴۰ بقاع شاخص استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیر‌کل اداره اوقاف و امورخیریه استان مرکزی امروز، ۱۷ خرداد در نشست خبری اصحاب رسانه که درباره  برگزاری طرح نشاط معنوی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: طرح نشاط معنوی چند سالی است که همزمان با فصل تابستان با هدف پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود و امسال نیز این طرح در سطح ۴۳ بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی، تقویت بنیه اعتقادی، دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان و بهینه‌سازی اوقات فراغت را از جمله اهداف طرح نشاط معنوی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی صحیح و متناسب با روحیه جوانان و نوجوانان، جهت‌دهی و ارتقای سطح معرفتی، علمی، فرهنگی و … نسل جوان از دیگر اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی است.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به انجام تبلیغات محیطی درباره طرح نشاط معنوی بیان کرد: تبلیغات محیطی جهت جلب مشارکت جوانان و نوجوانان در این طرح از اول خرداد سال‌ جاری آغاز و تا ۳۱ همین ماه نیز ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف استان ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در طرح می‌توانند از ۱۰ تا ۳۱ خرداد‌ جاری به بقاع متبرکه و امامزادگان محل برگزاری طرح مراجعه و جهت ثبت نام خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان اعلام کرد: کلاس‌های طرح نشاط معنوی از ۸ تیر تا ۲۰ مرداد امسال در سطح  ۴۳ بقعه متبرکه و امامزادگان شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی از ۲۰ تا ۲۳ مرداد اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه انجام شده و تلاش می‌شود تا ضمن پرکردن مطلوب اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان گامی ارزنده در جهت تقویت انس آنان با بقاع متبرکه و استفاده حداکثری از این اماکن متبرکه در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع برداشت.

حجت‌الاسلام عباسیان در ادامه، ارائه آموزش‌های فرهنگی، قرآنی، هنری و … در فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری کلاس‌های عقیدتی درباره آشنایی با اعتقادات و آموزه‌های دینی، بیان احکام و مباحث مورد نیاز نسل جوانان، پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره دینی و … را از جمله برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف استان با اشاره به آغاز مرحله سوم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در قالب طرح نشاط معنوی ادامه داد: علاوه بر آموزش مباحث اعتقادی، دینی و اخلاقی کلاس‌های تخصصی حفظ قرآن نیز ویژه علاقه‌مندان در قالب طرح نشاط معنوی در راستای طرح تربیت حافظان قرآن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به استقبال مطلوب نسل جوان از کلاس‌های این طرح طی سال‌های گذشته افزود: پیش‌بینی می‌شود که این طرح در سال جاری نیز با استقبال بی‌نظیر کودکان، نوجوانان و جوانان مواجه شود.

مدیرکل اوقاف استان‌ از برگزاری اردوهای یک روزه طرح نشاط معنوی خبر داد و ضمن دعوت از سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده طرح نشاط معنوی جهت مشارکت در این اردوها افزود: تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار‌کننده طرح نشاط معنوی پذیرای سازمان‌ها و نهادهایی که این طرح را برگزار می‌کنند، خواهند بود و آنها می‌توانند در قالب اردوی یک روزه از فضای این اماکن متبرکه استفاده کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.