معاون رییس جمهوری : اتاق فکر دانشگاهی محیط زیست استان مرکزی فعال شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر دوشنبه در نشست با مدیران و کارکنان اداره کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به وجود دانشگاه های متعدد در سطح استان مرکزی و بسترهای مناسب رای تشکیل اتاق فکر محیط زیست، اظهار داشت: در راستای برون سپاری فعالیت های محیط زیست در استان مرکزی، مطلوب است که اتاق فکر دانشگاهی این استان در حوزه محیط زیست فعال شود.

وی با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید محیط زیست دارای جایگاه ویژه و قابل اهمیتی است و ما نیز سعی داریم که این سازمان یک سازمان کارآمد بوده و بتواند تمامی توانمندی های مورد نظر را به عرصه ظهور برساند.

رئیس سازمان محیط زیست کشور افزود: در مسیر دستیابی به اهداف زیست محیطی به مردم وعده پوچ و توخالی نمی دهیم نمی دهیم و با تمام تلاش و توان خود به دنبال اجرایی کردن اهداف پیش روی سازمان هستیم.

ابتکار تصریح کرد: در بحث هوشمندسازی و لزوم تقویت این مساله پورتال سازمان محیط زیست را به یکی از پورتال های فعال را تبدیل کردیم.

مشکلات معیشتی کارمندان محیط زیست کشور باید رفع شود

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی کارمندان محیط زیست از جمله موضوعات مهم و اساسی است که ما با جدیت و دغدغه به دنبال اجرایی کردن آن هستیم.

وی افزود: در ارتباط با موضوع سختی کار برای محیط بانان استان مرکزی نیز به دنبال تحقق سه هزار امتیازی برای آنان هستیم که بتوانیم با همکاری استاندار مرکزی این موضوع را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: امروز در دنیا محیط زیست به عنوان یک مساله محوری و کلیدی به شمار می آید که سعی شده در دولت یازدهم با نگاه ویژه ای به آن پرداخته شود.

ابتکار با اشاره به تبدیل وضعیت محیط بانان در کشور گفت: یکی از اتفاقاتی که توانستیم در حوزه محیط زیست اجرایی کنیم تبدیل وضعیت ۴۵۰ محیط بان در کل کشور بود که با توجه به شرایط موجود اتفاق مهمی به شمار می آید.

اجرای دستورالعمل گارد و رفع بخش عمده ای از مشکلات حوزه محیط زیست

ابتکار با اشاره به اقدامات پیش روی این سازمان گفت: تهیه دستور العمل گارد با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و محیط زیست از جمله اقداماتی است که در حال حاضر در مرحله ابلاغ قرار گرفته که با اجرایی شدن آن، بسیاری از خلاء ها و بلاتکلیفی های حوزه محیط زیست رفع می شود.

وی افزود: با توجه به وجود دانشگاه های متعدد در سطح استان مرکزی و وجود بسترهای مناسب می توانیم اتاق فکر دانشگاهی با بهره گیری از نیرو و توان دانشجو تشکیل داده و بخشی از فعالیت های سازمان را برون سپاری کنیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تصریح کرد: یکی دیگر از اتقافات شایسته ای که در حوزه فعالیت های محیط زیست انجام شد، دریافت نشان توسط یکی از محیط بانان در جشنواره شهید رجایی و معرفی و تقدیر در سطح ملی بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.