ضرورت توجه به کیفیت در پروژه های عمرانی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، مهندس مهدی زندوکیلی ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در جمع فرمانداران و شهرداران استان مرکزی افزود: فرمانداران و شهرداران باید در ارتباطی تنگاتنگ با دفتر فنی استانداری مشکلات پروژه های عمرانی را منعکس و بستر رفع این مشکلات را فراهم کنند.

وی با بیان این که آنقدر سرمایه نداریم که به دلیل بی توجهی به کیفیت پروژه ها شاهد دوباره کاریها در این بخش باشیم افزود: توجه به کیفیت با رعایت مدت زمان تعریف شده برای هر پروژه از اصول اساسی و قابل تامل در پروژه های عمرانی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در ادامه با بیان این که خدمت رسانی به مردم و بالا بردن کیفیت زندگی مردم اولین اصل اساسی مورد توجه در حوزه مدیریت شهری است گفت: شهرداران بایدبا شناخت خواسته ها و نیازهای مردم موجبات توسعه شهری را فراهم کنند.

مهندس زندوکیلی در ادامه برنامه محوری را پایه و اساس کار مدیران شهری برشمرد و افزود: کلیه شهرداران باید با تدوین برنامه توسعه شهری خود در قالب برنامه های ۳۰ ساله و برشهای ۵ ساله آینده ای مشخص را برای هر شهر ترسیم کنند.

وی توسعه یافتگی شهری را در گرو تدوین نقشه راه از سوی شهرداران دانست و گفت: شهرداریهای بزرگ با انتخاب مشاوران کاربلد باید این نقشه راه را ترسیم کنند و شهرداریهای کوچک که توان مالی مناسب ندارند باید در تعامل با دفتر فنی استانداری نسبت به تهیه این نقشه راه اقدام کنند.

جذب سرمایه گذار بخش خصوصی پایه تحول استان در آینده است

معاون عمرانی استاندار مرکزی در ادامه توجه به اقتصاد شهری را مهمترین مقوله پیش روی شهرداریها برشمرد و گفت: توسعه شهرها در گرو اقتصاد پویا و سرمایه گذاریهای بخش خصوصی است .

مهندس زندوکیلی با بیان این که منابع دولتی پاسخگوی نیاز شهرداریها نیست، افزود: شهرداران باید با شناخت مزیت های شهری خود بستر جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را در شهرهای خود فراهم کنند.

وی با بیان این که جذب سرمایه گذار بخش خصوصی پایه تحول استان مرکزی در آینده است، گفت: باید با بهره گیری از تجارب استان های موفق در جذب سرمایه گذاران شهری بستر توسعه شهری را فراهم کرد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی در ادامه بر ضرورت همکاری و تعامل کاری شهرداران با فرمانداران تاکید کرد و گفت: اداره مطلوب شهر و تلاش در جهت حل مشکلات پیش روی شهرها در گرو تعامل خوب و سازنده شهرداران با فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی است.

زندوکیلی توجه به قانون و قانونمداری را رمز موفقیت شهرداران برشمرد و گفت: اعمال قانون در شهرداری و شورای اسلامی شهرها روند توسعه شهری را تسهیل می کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان مرکزی در منطقه زلزله خیز گفت:  قرار گرفتن استان مرکزی در منطقه زلزله خیز کشور توجه به اصول و مقررات ملی ساختمان را ضروری ساخته و شهرداران باید مباحث ۲۰ گانه مقررات ساختمان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

ماده ۱۰۰ محل درآمد شهرداریها نیست

معاون عمرانی استاندار مرکزی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه ساخت و ساز شهری بیان داشت: ماده ۱۰۰ مرجعی برای پیشگری از تخلفات در بخش ساخت و ساز شهری است نه محلی برای کسب درآمد در شهرداریها.

زندوکیلی تاکید کرد: شهرداران باید با نظارت دقیق بر درآمدها و هزینه های شهرداریبر بودجه مصوب شهرداریها پایبند باشند.

وی با بیان این که شهرداران نباید متکی بر منابع ملی متکی باشند گفت: شهرداریها باید با تبیین درآمدی پایدار برای شهرهای خود از وابستگی مجموعه تحت مدیریتشان به منابع ملی بکاهند.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در شهرستان ها توسط شهرداریها گفت: باید با توجه به این مهم از بروز مشکلاتی چون حاشیه نشینی در شهرها بکاهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.