ترانزیت ۱۴ هزار تن کالا به استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، ˈمهدی میر اشرفیˈروز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کالاها به ارزش ۳۶ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۲۵۶ دلار به صورت ترانزیت از اروپا، کشورهای خاوردور و حاشیه خلیج فارس به این استان وارد شده است.

وی ادامه داد: ترانزیت داخلی یعنی کالا از گمرک مرزی وارد کشور می شود ولی در گمرک مرزی کارهای ترخیص آن انجام نمی شود و در یک گمرک داخل کشور این کار انجام می شود.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی یاد آور شد: در این مدت برای ۵۲ هزار و ۷۱۷ تن کالای در این استان کارنه تیر صادر شده که ارزش آن ۱۰۶ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۸۸ دلار بوده است.

میر اشرفی افزود: سند گمرکی که برای ترانزیت بین المللی کالا درچارچوب کنوانسیون کارنه تیر درکشور مبدا صادرو به موجب آن کالا به طور پلمپ شده از خاک کشورهای بین راه عبور و تا مقصد نیازی به انجام تشریفات گمرکی در مرزهای ورودی و خروجی این کشورها طبق قوانین داخلی ندارد.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: گمرکات استان مرکزی در چهار ماه نخست امسال ۵۴ میلیارد و ۲۰۳ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرده است.

میر اشرفی یاد آور شد: در این مدت ۸۹ پرونده قاچاق به ارزش ۱۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۵۵۹هزار و ۴۵۹ ریال کشف و رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: تعداد پرونده های قاچاق ۷۰ درصد کاهش داشته که این امر نشان از مبارزه هدفمند با قاچاق کالا به صورت گسترده دارد.

میراشرفی گفت: بیشترین کالاهای قاچاق کشف شده شامل پوشاک، موتورسیکلت، تجهیزات دریافت از ماهواره، انواع لوازم یدکی خودرو، قطعات رایانه، انواع لوازم برقی خانگی، پارچه و سیگار بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.