استقبال مسوولان استان مرکزی از مسافران نوروزی در اراک

مسوولان استان مرکزی از مسافران نوروزی در اراک استقبال کردنددر این آیین برنامه های شاد فرهنگی، رقص و سنت های محلی استان مرکزی اجرا شد و مسوولان به مسافران عبوری از استان مرکزی گل و شیرینی اهدا کردند.

به گزارش مرکزی دیلی ، دبیر ستاد تسهیلات نوروزی و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: آیین استقبال از مسافران نوروزی با حضور مسوولان در تمامی شهرستان های استان مرکزی برگزار می شود.

‘مجتبی رضوانی’ افزود: هدف از برگزاری این مراسم خلق لحظات شاد و خوش برای مسافران و بجای آوردن رسم مهمان نوازی است.

وی یادآور شد: آشنایی مسافران نوروزی با آیین های سنتی استان مرکزی و خرده فرهنگ های محلی در نوروز امسال هدفگذاری شده و تمامی موزه ها، بازارچه های صنایع دستی و اماکن دیدنی استان مرکزی برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: جشنواره صدای بهار از ۳۰ اسفند تا سوم فروردین امسال هر روز در موزه مفاخر اراک، موزه صنایع دستی حسن پور ، پارک امیرکبیر و پارک امام علی (ع) این شهر برگزار می شود که هدف آن آشنایی بیشتر مردم با ایین های سنتی عشایری و روستایی و موسیقی های قومی ایرانی است.

رضوانی اضافه کرد: با توجه به اینکه از چهارم فروردین تقارن مبارک با ایام فاطمیه است به حرمت این ایام برنامه های موسیقی و جشن متوقف شده و آیین های پرده خوانی، نقالی، علی خوانی و تعزیه برگزار می شود.

وی گفت: امسال ۳۷ دستگاه عضو در ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان مرکزی با تدارک برنامه های فرهنگی متنوع و اقدامات نظارتی، خدماتی و امدادی قوی در خدمت مسافران نوروزی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.