بیانیه استاندار مرکزی در خصوص عفاف و حجاب

مخلص الائمه استاندار مرکزی در خصوص عفاف و حجاب بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُیُوبِهِنَّ ۖ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ … وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ

جامعه ایرانی در همه اعصار و ادوار پر افتخار خود به زیست عفیفانه شهره بوده و این مهم بر اساس اسناد متقن تاریخی، قبل از ورود اسلام به ایران نیز به عنوان یک هنجار، مورد پذیرش قاطع بانوان این سرزمین و در سلوک و رفتار ایشان متجلی بوده است و حتی حکومت کودتاییِ پهلوی با وجود تلاش فراوانِ جریانِ روشنفکریِ وابسته به دربار، نتوانست حجاب اثر زنان آزاده ایرانی بَرکِشد.

با استقرار نظام جمهوری اسلامی، بانوان محجبه و عفیف کشورمان در اوج عزت و افتخار، قله‌های پیشرفت را درنوردیده اند و اکنون زن مسلمان ایرانی با حجاب کامل در جهان به عنوان نماد اسلام ناب شناخته می‌شود.

مدت زمانی است که دشمنان اسلام و ایران با خیال خام خود، بنیان این نقطه قوت و ستون استحکام خانواده را نشانه گرفته‌اند و در توطئه‌ای آشکار، به ویژه با بهره‌گیری از سلطه رسانه‌ای خود، سعی دارند این فریضه اجتماعی را دچار خدشه و نوسان نمایند.

اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح‌های کهنه و نو “ضدزن” به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما، نه تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکستند بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی آبرو خواهند کرد و بر همین اساس آحاد مردم و به ویژه بانوان مسلمان و حتی زنان اصطلاحاً ضعیف الحجاب نیز در خصوص حق امنیت روانی و اخلاقی و رعایت ارزش‌های دینی و ملی و لزوم رعایت حجاب و برخورد با هنجارشکنان توسط واحد‌های قضایی، ضابطین و سایر دستگاه‌های مسئول تاکید و مطالبه جدی دارند.

بر این باوریم که حیات فرهنگی، وجه تمایز انسان و حیوان و عفاف و حجاب بعدی از آن می‌باشد. حجاب مسئله‌ای شناختی، تمدنی، دینی، فرهنگی و عمومی است و تقلیل آن به سطح موضوعات سیاسی از یک سو و ساحت فردی از سوی دیگر ناصواب می‌باشد.

در همین راستا و در جهت پاسخ به مطالبه عمومی دغدغه‌مندان، همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان با لحاظ فرضیه ظرفیت‌های بومی و استانی و نخبگانی و رسانه‌ای و همچنین تعامل با گروه‌های مرجع اجتماعی موظف اند همسو با سازمان‌های ملی، تمام ظرفیت خود را برای گسترش و حجاب بر پایه مشارکت و عقلانیت همچنین صیانت از ارزش‌های مبتنی بر شرع مقدس و قانون به کار گیرند.

بدیهی است اقدامات فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بایستی روشنگرانه، مدبرانه و ایجابی باشد. ولی آنجا که عده‌ای معدود و اجیر فکری و عملی بیگانگانِ علاقمند به توقف مسیر پیشرفت کشور و اقلیتِ هنجارشکن خود اکثریت پندار، به قصد ضربه به شخصیت زنان و دختران، جریحه دار نمودن احساسات عمومی، عادی سازی روابط نامشروع و خدشه به حریم عفت عمومی و امنیت روانی و اجتماعیِ قاطبه مردم و خانواده‌های پایبند به اخلاق، با کشف حجاب اقدام به ترویج فرهنگ برهنگی نمایند با واکنش متناسب و قاطع ضابطین و دستگاه‌های مسئول مواجه خواهند شد.

امید واثق دارم که مردم نجیب استان امامین انقلاب به ویژه زنان و دختران سرزمین آفتاب با اتکا به هویت غنی ملی، دینی و انقلابی خویش، این مکر و هجمه شیطانی را دفع و در برافراشتن پرچم عفاف و حجاب در سپهر ایران اسلامی پیشتاز و سرافراز باشند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.