تصویب ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از برنا، مصطفی مرزبان،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی امروز در اراک گفت : در نشست کارگروه گردشگری استان مرکزی با صدور مجوز این تعداد طرح سرمایه‌گذاری گردشگری موافقت شد.

وی بیان کرد: در این نشست پس از بررسی درخواست‌های صدور مجوز ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، ۱۱ طرح با حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده به ارزش، سه‌هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای۱۷۳ نفر، تصویب شد.

مرزبان افزود: این طرح‌ها شامل ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی، مجتمع‌های پذیرایی بین‌راهی، هتل، اقامتگاه بومگردی و محوطه گردشگری است که از این تعداد ۲ طرح در شهرستان‌ ساوه، ۲ طرح در شازند، سه طرح در تفرش، سه طرح در دلیجان و یک طرح در کمیجان است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری با تایید کارگروه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان به زودی آغاز به کار می‌کنند، گفت: امید است با انجام این طرح‌ها، صنعت گردشگری در استان مرکزی رونق بیشتری داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری، ابتدا باید مجوز لازم را از کارگروه گردشگری استان دریافت و برای این منظور، زمین را با کاربری مناسب معرفی و در صورت شخصی بودن مالکیت زمین، باید در کمیسیون‌های قانونی مطرح و کاربری گردشگری اخذ شود.

مرزبان اظهار کرد: نکته حایز اهمیت در اجرای طرح‌های گردشگری، مباحث زیست‌محیطی است که باید در روند اجرای طرح مورد توجه قرار گیرد.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.