آغاز طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از آغاز طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار استان مرکزی خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، جمشید امیدی افزود: با توجه به آمار بالای حوادث ساختمانی و نرخ بالای فوتی در این بخش اجرای طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر این طرح برای کارگاه‌های با ریسک بالا و با اولویت پروژه‌های ساختمانی انبوه سازی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بازرسان پیشگیری از تکرار حوادث کارگاه‌های مشمول قانون کار است و هدف این طرح نیز کنترل و پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقا سطح ایمنی کارگران شاغل در بخش ساختمان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اراک با ۶۲ درصد و ساوه با ۲۰ درصد بیشترین آسیب‌های شغلی منجر به فوت در بخش ساختمان را دارند.

وی با بیان این که نحوه وقوع آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان حدود ۵۳ درصد مربوط به سقوط کردن و لرزیدن از ارتفاع و حدود ۱۴ درصد مربوط به سقوط اشیا است، اضافه کرد: ۸۵ درصد علل و وقوع آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان مربوط به عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، ۵.۵ درصد مربوط به سهل انگاری و بی احتیاطی حادثه دیده، پنج درصد مربوط به وسایل بدون حفاظ یا دارای نقص فنی، سه درصد مربوط به عدم تهیه و تحویل وسایل استحفاظی فردی و حدود ۲ درصد مربوط به عدم آموزش کارگران است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.