اتخاذ تدابیر سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان مرکزی

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: تدابیر اجرای هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در این استان اندیشیده شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مسعود اخوان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سرشماری در نیمه دوم امسال همزمان با کشور در استان مرکزی برگزار می شود.
وی بیان کرد: در این سرشماری به جای پرسشنامه از تبلت استفاده می شود و سئوالات طرح شده در حوزه اطلاعات خانواری و مسکن است و بسیاری از سئوالات حاشیه ای سرشماری های گذشته در این دوره حذف شده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: این سرشماری در ۱۲ شهرستان استان اجرا می شود و ۶۰۰ نفر عوامل اجرایی برای آن پیش بینی شده که از این تعداد ۴۰۰ نفر مامور آمار گیر است.
اخوان اظهار کرد: به دلیل اینکه جمع آوری اطلاعات و پردازش آن در این سرشماری به صورت الکترونیکی است، شمار ماموران سرشمار نسبت به دوره قبل به یک سوم کاهش یافته است.
وی گفت: هر مامور سرشمار در نقاط روستایی باید یک هزار و ۱۴۰ خانور و هر مامور سرشمار شهری یک هزار و ۳۰۰ خانوار را در مدت یک ماه سرشماری کند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: برنامه ریزی برای اجرای سرشماری امسال از سال گذشته کلید خورده و نقشه های شهری و روستایی تهیه و بهنگام شده و هم اکنون در مرحله حوزه بندی مناطق دنبال می شود.
اخوان بیان کرد: آموزش سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در سه مرحله برگزار می شود که مرحله اول آن در تهران برای مدرسان، در استان مرکزی ویژه کارشناسان، معاونان فنی و اجرایی و در شهرستان ها برای آمارگیران ارائه می شود.
وی گفت: ستادهای سرشماری شهرستان ها نیز به زودی سازماندهی می شود و جذب نیرو برای مشارکت در این سرشماری تنها به صورت ثبت نام اینترنتی است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، هدف از اجرای این سرشماری را جمع آوری اطلاعات و ویژگی های عمده افراد و برخی اطلاعاتی واحدهای مسکونی به صورت دقیق و به روز عنوان کرد.
اخوان اظهار کرد: اطلاعات به دست آمده از سرشماری امسال برای تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور است و این آمار نقش موثری در تصمیم گیری های کلان دارد.
وی در خصوص بحث آمار و اطلاعات مختلف در استان مرکزی گفت: در این استان آمار و اطلاعات در بخش ها و شاخص های مختلف وجود دارد و در این راستا هیچ مشکلی وجود ندارد.
جمعیت استان مرکزی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۰ یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۹ نفر اعلام شد و پیش بینی می شود در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ این رقم به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برسد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.