گشایش هفتمین نمایشگاه فرش دستبافت کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، در ۶۰ غرفه این نمایشگاه سراسری تولید کنندگان فرش دستبافت از استان های، کرمان، کاشان، فارس، خراسانی رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قم و اراک جدیدترین تولیدات خود را به معرض فروش گذاشته اند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت های همه جانبه مسوولان از صنعت فرش و تامین خواسته های تولیدکنندگان و بافندگان می تواند یکی از بهترین راهکارها برای حل معضل بیکاری و رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت باشد.

«حسن آصفری» افزود: استان مرکزی به خصوص مناطق فراهان، ساروق، جیریا، غیاث آباد، محلات و دلیجان قطب تولید فرش های دستبافت نفیس در کشور هستند و از گذشته های دور نیز بازار معتبری برای تجارت و صادرات فرش این مناطق در داخل و خارج کشور وجود داشته است که این مهم لزوم برنامه کارآمد در احیا و توسعه این هنر صنعت را در استان مرکزی می طلبد.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شناساندن فرش اصیل ایرانی به مصرف کنندگان مهمترین هدف برگزاری این نمایشگاه است.

«جمشید زند» افزود: ایجاد زمینه فروش با قیمت مناسب ، تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و تلاش در راستای ارایه کارهای باکیفیت و ایجاد انگیزه در تولید کنندگان برای تولیدات بیشتر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی یکی از خاستگاههای اصلی فرش و زیراندازهای سنتی است، برگزاری نمایشگاه هایی که قابلیت های این هنر صنعت و مشاغل جانبی آن را معرفی کند، زمینه آشنایی بیشتر اقشار مختلف مردم با تولیدات فرش این استان را فراهم می کند.

رییس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: این رویداد اقتصادی می تواند به آشنایی مردم با این هنر ملی، حمایت از تولید کنندگان داخلی، ترویج و توسعه صنعت فرش دستبافت، ایجاد فضایی برای برقراری ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و تولید کننده کمک کند.

پنجمین نمایشگاه فرش ماشینی، تزئینات و دکوراسیون نیز به صورت همزمان در سالن شماره یک محل دایمی نمایشگاه های غرب کشور در اراک گشایش یافت.

در این نمایشگاه نیز چهار شرکت تولید کننده فرش ماشینی از نقاط مختلف کشور و چندین تولید کننده دکوراسیون و تزئینات منزل از قبیل مبلمان، لوستر و کاغذ دیواری، جدیدترین محصولات خود را در ۳۶ غرفه به نمایش گذاشته اند.

این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.