خانه مطبوعات راهکار خروج از رکود را ارائه کند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سیدعلی آقازاده صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات استان مرکزی اظهار کرد: مطبوعات شرایط خوبی ندارند فضای مجازی سهم زیادی از اطلاع رسانی را گرفته و به ویژه امسال به دلیل کرونا مشکلات مطبوعات نوشتاری سخت شد که باید توجه جدی به فعالان این عرصه شود.

وی افزود: مطبوعات نوشتاری در اکثر کشورها هنوز جایگاه خود را دارند اما در ایران مطبوعات نوشتاری به دلیل فضای مجازی نسبت به گذشته کمرنگ تر شده اند.

استاندار استان مرکزی افزود: علم رسانه امروز با یک دهه قبل متفاوت است؛ لذا فعالان رسانه ای باید خودشان را با علم رسانه تطبیق دهند.

آقازاده ادامه داد: سرعت اطلاع رسانی و ماهیت رسانه ها در کشور قابل مشاهده است که به تبع آن در استان مرکزی نیز این رشد مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه مطبوعات نوشتاری هر روز مظلوم تر از روز قبل است اضافه کرد: هزینه های چاپ روزنامه بالا رفته و باعث شده بحث مطبوعات مظلوم بماند که می طلبد خانه مطبوعات به منظور حمایت از رسانه ها پیشنهادات کاربردی و عملیاتی دهند تا از رکود مطبوعات نوشتاری خارج شویم.

به گفته وی تلاش فعالان رسانه ای در همه عرصه ها در سال ۹۹ خوب و قابل تقدیر بود.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه مرکزی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی از استان های برتر کشور است که نشان دهنده فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه هاست افزود: رسانه می تواند در فاکتورهای سیاسی اجتماعی و اقتصادی جامعه تاثیرگذار باشد.

آقازاده با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو نقش رسانه ها بسیار مهم است اظهار داشت: رسانه ها میتوانند در افزایش مشارکت مردم تعیین کننده و تاتیرگذار است و باید برای حضور حداکثری مردم در انتخابات رسانه ها تلاش کنند.

وی همچنین در خصوص موضوع اقدام ملی مسکن تصریح کرد: ۸ هزار سهمیه ای برای خبرنگاران در نظر گرفته شده که در شورای مسکن نهایی می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.