دری نجف آبادی: روزهای خوش پس از برجام در انتظار ایران

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک ضمن تقدیر از تدابیر مقام معظم رهبری و تلاش‌های تیم دیپلماسی در خصوص اجرایی شدن برجام گفت: لغو ۱۲ ساله تحریم های ظالمانه علیه کشورمان خبری مسرت بخش و نشانه پیروزی ایران اسلامی در عرصه سیاست خارجی است.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های علیه ملت بزرگ ایران موجب برقراری ارتباط مالی و بانکی با کشورهای دیگر شده افزود: حضور صادرکنندگان و تولیدکنندگان داخلی در بازارهای جهانی زمینه را برای رهایی از اقتصاد نفتی و پایان یافتن اقتصاد تک بعدی مساعد می کند.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: برجام زمینه خوبی را برای همکاری گسترده در منطقه برای مبارزه با خطر تروریسم ایجاد می کند و به دنیا ثابت می شود که ایران نه تنها به دنبال خشونت و جنگ نیست بلکه داعیه دار صلح و دوستی است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: باگشایش درهای کشور به روی محصول های خارجی باید اتکا به واردات و تولیدات خارجی افزایش پیدا کند و آغاز خوبی برای تجارت و ارتباط با همه نقاط دنیا در کشور رقم زده شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به وضع اقتصادی جامعه جهانی گفت: ایران اسلامی می تواند با وجود شرایط جدید و حذف تحریم ها با ذخایر، منابع، دانش و توانمندی های داخلی به قدرت اقتصادی در جهان تبدیل شود.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن برجام بین ایران وگروه ۱+۵دیگر بهانه ای برای تحریم و اجرای برنامه های بیرحمانه علیه ملت ایران وجود ندارد و حالا که تحریم‌ها برداشته شده است دولت می‌تواند با دست پر و در شرایط مساعدتری حرکت کند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و پس از سالها مشخص شد که ایران پرچم صلح، گفتمان و دوستی را در جهان برافراشته و به دنبال تنش نبوده و نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این دلارهایی که پس از اجرایی شدن برجام وارد کشور می شود باید به درستی از آنها حفاظت کرد و نباید با این دلارها کشورهایی مثل ترکیه را آباد کنیم و بعد خودمان دست جلوی دیگران دراز کنیم این دلارها را خرج واحدهای صنعتی و شهرک های صنعتی خودمان کنیم و اینها را راه اندازی کنیم و باید جوری رفتار کنیم که ده سال بعد کاسه چه کنیم به دست نگیریم.

وی گفت: فرجام برجام بعد از سال های سخت اقتصادی که پشت سر گذاشته ایم قطعا موجب رونق این بخش خواهد شد چرا که همزمان با آزادشدن سرمایه های بلوکه شده کشورمان، شاهد تسهیل شرایط سرمایه گذاری در کشور و رشد اقتصادی خواهیم بود.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام تحریم‌ها یکی پس از دیگری لغو شد و ایران اسلامی روزهای خوش اقتصادی را تجربه می کند و بازار سرمایه رنگ تازه‌ای به خود می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.