استاندار مرکزی: ارتقای خدمات حوزه سلامت با حمایت خیرین گره خورده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازایرنا، ˈمحمدحسین مقیمیˈ روز چهارشنبه در آیین اغاز عملیات اجرایی اورژانس جاده ای ۱۱۵ خیراباد اراک افزود: محورهای ارتباطی استان مرکزی در مسیر کریدور اصلی تردد شمال به جنوب و شرق به غرب کشور قرار گرفته و مدیریت حوادث جاده ای و خدمات بهینه به حادثه دیدگان احتمالی در این استان در اولویت برنامه ها است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات در تصادفهای جاده ای رساندن به موقع و ایمن مصدومین به مراکز درمانی است که اگر این مهم بدرستی صورت نگیرد موجب تشدید جراحات و حتی از دست رفتن جان مصدومین می شود.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: مشارکت خیرین در خدمات اورژانس یکی از امور ارزشمند و ماندگار است و بیانگر بلوغ فکری و شناخت عمیق نیازهای اجتماعی در لایه های مردمی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این ایین گفت: هم اینک ۴۴ پایگاه اورژانس در استان مرکزی فعالیت دارد که ۲۵ پایگاه جاده ای ااست و مابقی خدمات شهری دارد.

دکتر ˈحسن طاهر احمدیˈ افزود: تحقق اهداف پایگاه ها و خدمات پیش بیمارستانی در برنامه چهارم توسعه کشور حدود ۹۰درصد است درحالیکه این شاخص در استان مرکزی ۹۵ درصد بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس تکایف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه تعداد پایگاه های اورژانس استان باید به ۴۹ باب ارتقا یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پایگاه اورژانس ۱۱۵ روستای خیراباد در زمینی به وسعت ۲۵۰ متر مربع با زیربنای ۱۲۰ متر مربع ساخته می شود که این زمین توسط یک خیر به نام ˈنعمت الله ابطحیˈ اهدا شده است.

دکتر طاهر احمدی یادآور شد: یک میلیارد ریال اعتبار ساخت این پایگاه نیز توسط خیر دیگری به نام ابراهیم حیدری اهدا شده که فرزند خود را به دلیل حادثه جاده ای و نبود پایگاه اورژانس در این منطقه از دست داده است.

وی توضیح داد: در سه سال گذشته ۱۵ نفر از اهالی روستای خیراباد به دلیل نبود زیرگذر مناسب و تردد از بزرگراه اصلی جان خود را از دست داده اند و علاوه بر ان خسارات جانی و مالی برای رانندگان عبوری نیز رخ داده است.

روستای خیرآباد به سه هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری در شمال شرف اراک واقع شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.