تجلیل از وکلای نیکوکار استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، محمدمهدی ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، در حاشیه همایش وکلای نیکوکار استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به قبول وکالت و معاضدت نیازمندان اظهار کرد: آنچه عمل وکلای نیکوکار را برجسته کرده عمل آنها به وظایفی فراتر از آن چیزی است که قانون برای آنها تعیین کرده است.

وی افزود: همکاری وکلای نیکوکار و انجمن فارغ التحصیلان تاثیر به‌سزایی در رفع مشکلات مددجویان کمیته امداد (ره) داشته است و با حل این مشکلات حقوقی مسیر توانمندی برای این خانواده‌ها میسر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به عقل معاش و حسن تدبیر کمیته امداد گفت: با همکاری وکلای نیکوکار و قبول این دانشیاران و پرورش آنها امکان رسیدگی و معاضدت حقوقی دیگر اقشار نیازمند توسط این افراد که خود درد آشنا می باشند فراهم خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: ۷درصد جمعیت استان مرکزی تحت حمایت کمیته امداد هستند این در حالی است که ۷درصد گوشت استان و ۵درصد شیر و ۴درصد محصولات کشاورزی توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد تولید می‌شود.

وی افزود: با کمک مشاوره‌های حقوقی که صورت گرفته است تفاهم نامه‌ای منعقد شده که وکلا و سازمان زندان‌ها اقداماتی را برای خانواده‌ها انجام داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به تفاهم با کانون وکلا و نیز تجلیل از آنها گفت: همکاری بین کمیته امداد و کانون وکلا امضا و از وکلای نیکوکار استان با اهدای جوایزی تجلیل شد.

ناصری تصریح کرد: آنچه عمل وکلای نیکوکار را برجسته کرده است عمل آنها به وظایفی فراتر از آن چیزی است که قانون برای آنها تعیین کرده است.

وی افزود: دهه چهارم انقلاب اسلامی دهه عدالت و پیشرفت است از جمله مسائلی که به آن توجه زیاد شده است ارائه خدمات حقوقی به خانواده ها بخصوص محرومین و اقشار نیازمند است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به وکلای نیکوکاری که با این نهاد همکاری دارند گفت: ارائه اندیشه و پیشنهادات وکلای نیکوکار راه گشای این نهاد مقدس در خدمت رسانی بیشتر به محرومان و آسیب پذیرترین اقشار جامعه است.

برای ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان نیازمند فرهنگسازی هستیم

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه کمک به نیازمندان جامعه یک رسالت فرهنگی است، گفت: انسان ها به مثابه یک مجموعه فرهنگی هستند که هرکدام وظیفه هدایت یک بخش جامعه را برعهده دارند و اگر وظیفه مان را خوب انجام دهیم جامعه ای متعالی خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از جهاتی که افراد به کرامت می رسند کمک به نیازمندان است به ویژه کمک در مورد چیزی که کمک کنندگان، خود به آن وابسته هستند.

ناصری افزود: کمک و خدمت به دیگران تنها موضوعی است که خداوند در چندین صفحۀ پشت سر هم در سوره بقره بر انجام و شرایط و چگونگی آن تأکید می کند.

وی افزود: یکی از فواید کمک به دیگران این است که انسان از بخل رهایی یابد و سخاوتمند شود اما عده ای به دنبال رهایی از اجناس کهنه و بی ارزش منزلشان به نام انفاق و سخاوت هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.