انتشار اطلاعات گردشگری روستاهای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، گفت: در استان مرکزی ۱۰ روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری در نظر گرفته است.جهت رونق روستاها جهت جذب گردشگر نیازمند اعتبارات لازم هستیم.

این مقام مسئول به بودجه محدود این سازمان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از این روستاهای هدف روستای هزاوه ار توابع شهرستان اراک است که ۸۰ میلیون تومان جهت تکمیل زیرساخت‌های آن تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۰۰ میلیون تومان جهت مرمت امام زاده سلطان سید احمد(ع) و نیز ۵۰ میلیون تومان جهت تکمیل بنیاد امیرکبیر این روستا تخصیص داده شده است.

حسینی از روستای انجدان به عنوان روستای شاخص و پایلوت در روستاهای هدف یاد کرد و افزود: در این روستا کار زیادی شده. این روستا با داشتن سفره خانه، سرویس‌های بهداشتی مناسب و امکانات اولیه وضعیت نسبتأ مطلوبی برای پذیرایی از گردشگران دارد و نیز جهت ایجاد کمپ در این روستا ۱۵۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

این مقام مسئول در این خصوص که روستاهای استان با وجود داشتن جاذبه‌های گردشگری شناخته شده نیستند عنوان کرد: تبلیغات و بازاریابی در شناساندن مکان‌های تاریخی بسیار اهمیت دارد.

معاون گردشگری اظهار کرد: در راستای شناساندن روستاهای استان عکسبرداری از کل مکان‌های تاریخی و گردشگری انجام شده و این تصاویر به همراه اطلاعات به روز و مورد نیاز در قالب بروشورهای جامعی گردآوری شده که به زودی منتشر می‌شود.

وی وجود زیرساخت‌های لازم را یکی دیگر از موارد مهم در جذب گردشگر عنوان و تصریح کرد: مسیر مناسب دستیابی به روستای هدف، وجود سرویس‌های بهداشتی مناسب، نمازخانه و ایجاد کمپ از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز است.

حسینی با اشاره به اینکه هر ساله جهت ایجاد زیرساخت‌ها اعتباری در نظر گرفته می‌شود بیان کرد: فرمانداران و مسئولین نیز باید با میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری همکاری کنند تا شاهد رونق گردشگری در استان باشیم.

روستای آهوی شازند، لوازان تفرش، آوه از توابع شهرستان ساوه، ورچه خمین و وفس کمیجان از دیگر روستاهای هدف گردشگری استان مرکزی هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.