امامزاده سیداحمد(ع) هزاوه، جد مقام معظم رهبری

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، هزاوه یکی از روستاهای شهرستان اراک در استان مرکزی است که در ۱۸ کیلومتری غرب شهر اراک و ۲۵کیلومتری شهر فرمهین قرار گرفته و دارای بافت روستایی کوهستانی و آب و هوایی متناسب برای باغ‌داری بوده به‌گونه‌ای که این روستا دارای مزارع وسیع انگور است.

این روستا در دل خود، مدفن امامزاده‌ای واجب التعظیم از سلسله نسل امام چهارم شیعیان امام سجاد(ع) است که نسب این بزرگوار با ۵ واسطه به امام زین العابدین(ع) می‌رسد.

امامزاده سلطان سیداحمد(ع) فرزند امامزاده محمد(ع) است که نسب شریف وی با ۵واسطه به امام سجاد(ع) رسیده و ایشان جد مقام معظم رهبری است که امام خامنه ای در سفر به استان مرکزی فرمودند: “بنده افتخار می‌کنم که این بزرگوار جد من است.

“سیداحمدبن محمدالمدائنی بن حسن بن حسین بن حسن الافطس بن علی الاصغر بن الامام علی بن الحسین زین العابدین (ع)” نسب امامزاده سلطان سیداحمد(ع) از فرزندان و ذریه پاک امام سجاد(ع) که در روستای هزاوه استان مرکزی مدفون است را نشان می‌دهد.

براساس اسناد تاریخی موجود، سلطان سید احمد(ع) در نیمه اول قرن ۴هجری به کشور ایران و به منطقه “عراق عجم” یا “اراک فعلى” عزیمت کرده و سبب اینکه وی از طرف عمال بنى‌عباس تحت تعقیب بوده، به ارتفاعات قریه هزاوه پناهنده شدند.

ایشان در سال ۳۶۰هجرى درحالی با حمله کینه توزانه و ناجوانمردانه عمال منطقه به شهادت رسیدند که در حال اقامه نماز شب بود و پس از شهادت، پیکر مطهر امامزاده سلطان سیداحمد(ع) در همان ارتفاعات هزاوه و محل فعلی بقعه متبرکه امامزاده به خاک سپرده شد.

در دوران شاه صفوی گنبد و بارگاهی بر فراز آن قبر مطهر بنا شد که همواره مورد توجه عامه مردم بوده و هست که پس از گذر زمان با بهسازی و بازسازی این مکان متبرکه که زیارتگاه و پناهگاه مردم مسلمان ایران اسلامی است، امروزه بعنوان یکی از مراکز زیارتی و اعتقادی در ایران اسلامی مطرح است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.