مقیمی: تولید، کلید خروج از رکود است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، ظهر دوشنبه در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی با اشاره به اینکه در صورت موفقیت و حل مشکل تولید و فعالیت واحدهای اقتصادی در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری اقتصاد به حالت عادی بازمی گردد، افزود: یکی از مهمترین عوامل مقابله با تولید کالا، قاچاق است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور تحت تاثیر این پدیده شوم است، گفت: باید با این پدیده مقابله شود و آنچه مربوط به ما است، نظارت و کنترل مبادی ورود قاچاق به استان مرکزی است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه ساختمان اداری و فضای انبار برای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان ضروری است، اضافه کرد: اموال تملیکی نباید در ساختمان استیجاری و موقت نگهداری شود.

مقیمی با اشاره به اینکه استان مرکزی در اعتبارات قوی نیست، افزود: برای ساخت انبار نیازمند اعتبارات از سازمان هستیم و بخشی از اعتبارات را استان تامین می کند.

استان مرکزی پل ارتباطی برای دسترسی به سایر استان ها

مدیرکل امنیتی انتظامی استان مرکزی و دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی در این جلسه با بیان اینکه استان مرکزی پل ارتباطی برای دسترسی به استان های دیگر است، گفت: این استان مولد قاچاق نیست و به دلیل راه های ارتباطی به غرب، شرق، جنوب و مرکز سبب عبور کالای قاچاق از این منطقه می شود.

مسلم پورقاسمیان، با اشاره به اینکه برای اجرای آیین نامه های قانون نیازمند زیرساخت بودیم و این امر در استان مرکزی آماده نبود، افزود: در استان مرکزی ساختمان اداری، فضای انباری، نیروی انسانی و تجهزات، ماشین آلات و امکانات لازم برای مبارزه با قاچاق کالا نداریم.

وی با تاکید بر اینکه در استان مرکزی باید بتوانیم دادگاه تجدید نظر تعزیرات حکومتی داشته باشیم، اظهار کرد: متاسفانه پرونده های مذکور به تهران ارسال می شود و برای رسیدگی به آن نیازمند زمان طولانی هستیم.

ساخت فضای انبار نگهداری کالای قاچاق نیازمند تامین اعتبار

مدیرکل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان های مرکزی و لرستان با تاکید بر اینکه ساخت فضای انبار نگهداری کالای قاچاق نیازمند تامین اعتبار است، گفت: سازمان اموال تملیکی استان در سال ۸۱ با تولیت دو استان مرکزی و لرستان تشکیل شد.

حمید رحیمی پور با اشاره به اینکه این اداره از ابتدای امر با مشکلاتی چون نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات مناسب مواجه بود، افزود: یکی دیگر از مشکلات د این بخش نبود انبار و انبارهای مملو از کالا است که اگر ادامه یابد مشکلات دو چندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل تنها کمبود فضای نگهداری نیست و کالاهای دپو، هنوز تعیین تکلیف نشده است، اضافه کرد: این مشکلات به دلیل نبود شعبه تجدید نظر در استان و ادامه این روند سبب پر شدن انبار گمرک و به وجود آمدن مشکلات بعدی است.

متناسب نبود ورودی و خروجی از مشکلات سازمان جمع آوری است

مدیر کل گمرکات استان مرکزی با بیان اینکه هر چه پرونده های قاچاق بزرگتر شود به همان اندازه نتیجه مشکلتر و بیشتر به تعویق می افتد، گفت: با تعدد قوانین و مقررات ممکن است کالا تا ۱۰-۱۵ سال باقی مانده و سپس تبرعه شود و مبالغ از خزانه پرداخت شود.

مهدی میراشرفی با تاکید بر لزوم ایجاد شعبه تجدید نظر در استان مرکزی، ادامه داد: متناسب نبودن ورودی و خروجی کالا از مشکلات سازمان جمع آوری است که ورودی دارد اما خروجی ندارد.

رسیدگی به ۳۹۷ فقره پرونده قاچاق در شعب تعزیرات استان مرکزی

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۵ فقره پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی استان رسیده است، گفت: از این تعداد ۳۹۷ فقره مورد بررسی قرار گرفته است.

سلیمان رزاقی با اشاره به اینکه میزان محکومیت این پرونده ها ۱۱۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۱۶۰ ریال بود، افزود: از این میزان ۱۶ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۸۷ ریال وصول شده است.

وی با بیان اینکه شعبه تجدید نظر در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شده است، ابراز امیدواری کرد: این شعبه به زودی در استان مرکزی راه اندازی و رسیدگی به پرونده ها با سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با تاکید بر اینکه در استان مرکزی تعامل خوبی بین دستگاه های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد، گفت: تنها مشکل بررسی اصالت کالا است که نیازمند توجه بیشتر است.

تشکیل ۶۰۸ فقره پرونده قاچاق در استان مرکزی

نماینده فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه در هفت ماهه اول سال جاری ۶۰۸ پرونده تشکیل و به دادگاه انقلاب و تعزیرات حکومتی ارسال شد، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد داشته است.

مهدی حسینی ادامه داد:  در این راستا ۶۹۵ متهم دستگیر، ۲۷۹ دستگاه خودرو متوقف و ارزش کلی پرونده های مذکور ۱۳۵ میلیارد ریال بود.
وی با بیان اینکه پلیس اقدامات خوبی برای شناسایی سرکرده های قاچاق انجام داده است، اضافه کرد: با همکاری دستگاه های عضو و تامین تجهزات و انبارها بتوانیم گام های موثری در جهت پیشگیری از قاچاق برداریم

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.