جمع آوری هفت هزار تن پسماند شهری در روزهای پایانی سال در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد حسین ساده وند روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سازمان مدیریت پسماند از ۱۶ اسفندماه سال با تجهیز نیرو و امکانات لازم و با بهره گیری از ماشین آلات مکانیزه کار جمع آوری پسماند را در دستور کار قرار داد.

وی گفت: در دیگر روزهای سال به طور میانگین روزانه ۲۹۰ تن انواع پسماند شهری از سطح کلانشهر اراک جمع آوری می شود که این رقم در روزهای پایانی سال به ۳۵۰ تن رسید.

ساده وند ادامه داد: به منظور جلوگیری از روند افزایش حیوانات موذی به ویژه موش ها، طعمه گذاری و استفاده از جدیدترین سم های موجود اروپایی در دستور کار قرار گرفته است.

او اضافه کرد: ۶۰۰ نفر نیرو با بهره گیری از ۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات مکانیزه کار رفت و روب و جمع آوری پسماندهای خشک و تر را در روزهای پایانی سال را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید پسماندهای مختلف به ویژه پسماندهای خشک ساعات کار نیروهای خدماتی این سازمان در چند شیفت کاری افزایش یافته و تا آخرین ساعات پایان سال ادامه می یابد.

ساده وند گفت: به منظور تسهیل در رفت وروب عمومی و تسهیل در پاکسازی عمومی پسماندهای اماکن مسکونی، ماشین آلات طرح زمستانه شهرداری نیز در ناوگان مدیریت پسماند قرار گرفته است.

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک در سال ۱۳۸۶ با تایید وزارت کشور و شورای اسلامی شهرتاسیس و مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شامل پسماندهای خانگی و ضایعات ساختمانی در کلیه مراحل جمع آوری ، حمل و نقل ، دفع ، پردازش و بازیافت در بخش های مختلف مسکونی ، اداری و تجاری همچنین نظافت شهری بر عهده این سازمان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.