نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک ازسرگرفته می شود

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر ˈحسن طاهراحمدیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست اخیر با وزیر بهداشت ، درمان و اموزش پزشکی با فروش ساختمان خوابگاه پسرانه دانشگاه علوم پزشکی اراک و سرمایه گذاری منابع مالی آن در نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) موافقت شده که این اقدام به رکود هفت ساله پروژه مذکور پایان داده و موجب از سرگیری عملیات اجرایی آن می شود .

وی بیان کرد: تکمیل و نوسازی بیمارستان مادرتخصصی ولیعصر اراک که علاوه بر مردم استان به بیماران استانهای همجوار نیز خدمات می دهد به دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین این منابع کلان از عهده وزارت بهداشت بتنهایی ساخته نیست و باید شورای خیرین سلامت استین همت را بالا بزنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: ساختمان و تجهیزات فعلی بیمارستان ولیعصر قدمتی بالای ۶۰ سال دارد و کیفیت خدمات رسانی درمانی و رضایتمندی مردم را پایین اورده است.

دکتر طاهراحمدی اضافه کرد: ارزش فروش ملک خوابگاهی این دانشگاه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است که برای سرعت بخشی به پروژه مطلوب است اما اگر مساعدت خیرین همراه این برنامه نشود زیرساختهای حوزه سلامت استان با چالش مواجه خواهد بود.

وی بیان کرد: نوسازی بیمارستان ولیعصر (عج) اراک جز مصوبات سفرهای استانی دولت نهم بود که متاسفانه اعتبارات تعهدی ان محقق نشده و با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم این استان برزمین مانده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این بیمارستان اگر قرار باشد تنها با بودجه های دولتی دنبال شود بیش از ۲۵ سال ساخت ان بطول می انجامد و نیاز است که راهکارها و تدابیر خاص برای آن اعمال شود.

دکتر طاهراحمدی توضیح داد: این بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی قرار است در ۱۳ طبقه بر مبنای استانداردهای درمانی تاسیس شود و سرعت بخشی به ساخت آن بستر پاسخگویی به نیازهای درمانی را در منطقه در پی دارد.

وی یادآور شد: هم اینک فرسودگی بنا و کمبود فضای فیزیکی در بیمارستان ولیعصر (عج) اراک بصورتی است که در فضاهای راهرویی این مرکز درمانی نیز تخت مستقر می شود و این شرایط در شان یک مرکز استان نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.