اعزام ۱۵۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی به شهرهای استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ بومی و غیر بومی به منظور تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های عزاداری ماه محرم به مساجد شهری و روستایی سراسر استان اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: روحانیون مبلغ با حضور در مساجد و هیئت‌های مذهبی، برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را هدایت و مدیریت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان داشت: مبلغان اعزامی علاوه بر برنامه‌های سوگواری، از فرصت ماه محرم استفاده کرده و فعالیت‌های تبلیغی و مذهبی دیگری نیز در بین مردم انجام می‌دهند.

قربانپور ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های تقویت مبانی فکری در طول ماه محرم از دیگر برنامه‌هایی است که مبلغین اعزامی در طول این  ایام نسبت به برگزاری آن اقدام خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه تقویت مبانی فکری، اعتقادی و مبانی دینی، ترویج اخلاق اسلامی و پرداختن به مسائل خانواده از ضرورت‌هایی است که در برنامه‌های مبلغین اعزامی گنجانده شده است، گفت: روحانیون باید با خلوص نیت نسبت به ترویج، تقویت و تبیین این ضرورت‌ها بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در ماه محرم گفت: سیاه پوش کردن مساجد، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، گردهمایی طلایه‌داران تبلیغ، اجتماع بزرگ عاشوراییان، برگزاری جلسات توجیهی با مداحان و روحانیون و روسای هیئت‌های مذهبی و… بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در آستانه ماه محرم است.

قربانپور در ادامه بر لزوم محتوا محور بودن هیئت‌های عزاداری تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار هیئت مذهبی در سطح استان ساماندهی شده‌اند که از این هیئت‌ها انتظار داریم محتوا محور بوده و در طول ماه محرم به مباحث محتوایی نهضت عاشورا بپردازند.

وی بیان کرد: از عزاداران حسینی انتظار داریم مواظب بدعت‌ها باشند و اجازه ندهند بدعت‌ها و خرافه‌ها راهی در عزای حسینی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت رعایت نظم اجتماعی در طول ماه محرم گفت: هیئت‌های عزاداری باید سعی کنند عمده مراسم را در مساجد برگزار کرده و جوانان را به سمت مساجد جذب کنند.

قربانپور افزود: نشاندن مردم پای سخنرانی‌ها، آشنایی جوانان با اهداف قیام کربلا، پاسخگویی به شبهات مردم، برپایی نماز جماعت و بیان احکام الهی از مسائلی مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: هیئت‌های مذهبی مد نظر داشته باشند که به همراه داشتن علامت‌ها و چلچراغ‌های بزرگ و استفاده از ابزار موسیقی غیر متعارف در هیئت‌ها ضمن اینکه موجب ترافیک و آلودگی صوتی می‌شوند، نظم اجتماعی را نیز بر هم می‌زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی همچنین از مداحان خواست از بیان مطالبی که موجب وهن یا ایجاد تفرقه بین مسلمین است پرهیز کرده و تنها به جنبه‌های حماسی واقعه کربلا بپردازند.

 قربانپور گفت: مطالب و اشعار مداحان باید مطابق منابع معتبر و مشهور باشد و مطالب ضعیف و بی‌سند مطرح نشود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.