برگزاری سمینار علم، اشتغال و کارآفرینی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مهندس بهنام آزادی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اشاره به اینکه این مناسبت بین‌المللی برای نخستین بار در تقویم شمسی وارد شده است، گفت: اتاق فکر استان مرکزی سعی دارد با توجه به شرایط اقتصادی موجود و ضرورت فراگیر شدن فرهنگ کارآفرینی در کشور، با بهره‌گیری از ظرفیت و تجارب کارآفرینان موفق بومی شرایط را برای انتقال تجارب میان دانشجویان، فارغ‌التحصیلان جویای کار و کارآفرینان استان فراهم کند.

مدیر برگزاری این سمینار ادامه داد: متولی اصلی برگزاری این رویداد علمی- فرهنگی، اتاق فکر استان مرکزی است که در این راستا شبکه علمی و کارآفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد استان، ادارات کل فنی و حرفه‌ای، کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی و برخی نهادهای غیرانتفاعی با اتاق فکر استان همکاری می‌کنند.

مدرس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با برشمردن مصادیق عملکرد قابل توجه اتاق فکر استان در یک سال گذشته از جمله تشکیل کارگروه‌های تخصصی هشت‌گانه، برگزاری همایش نگهداشت محیط زیست در دانشگاه اراک و تدوین سند مسئله‌شناسی استان، برگزاری سمینار مذکور را یک حرکت ارزشمند در راستای هویت‌بخشی به مقوله کارآفرینی در استان مرکزی عنوان کرد.

وی افزود: در این سمینار، پرفسور محمود حسابی به عنوان ” نماد علم در خدمت توسعه ” در کشور  معرفی و از شخصیت برجسته ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

آزادی‌راد ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با مقوله کارآفرینی و با هدف ارتقاء سطح آگاهی مخاطبان این سمینار، همچنین برگزاری نمایشگاهی با موضوع “دستاوردهای کارآفرینی در استان مرکزی” از جمله برنامه‌های جانبی این سمینار است که امید است با حضور حداکثری شهروندان به بهترین نحو ممکن و به گونه‌ای اثربخش برگزار شود.

دبیر اتاق فکر استان مرکزی در پایان به تشریح برنامه‌ها و اهداف آتی اتاق فکر پرداخت و گفت: هدف این مجموعه آن است که  نخبگان جامعه ایده‌های خود برای سیاست‌گذاری بهتر را بیان کنند و وارد گفت‌وگوی اجتماعی برای بهبود سیاست‌گذاری و حرکت به سوی توسعه شوند که در این جهت باید ابزارهای لازم برای این کار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: اتاق فکر استان درصدد فراهم آوردن فضایی است که ایده‌های سیاستی نخبگان استان در حوزه‌های سیاستی مختلف را منتشر سازد و هم‌زمان این امکان را فراهم آورد که ایده‌ها و دانش سیاستی به سیاست‌گذاران دولتی منتقل شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.