بازدید فعالان اقتصادی داخلی و خارجی از توانمندی صنعتی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، این تور اقتصادی در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه سراسری نفت، گاز و پتروشیمی کشور برگزار شد و اعضای آن از نزدیک با توانمندی دو واحد مادر تخصصی تجهیزات ساز کشور شامل صنایع آذر آب و ماشین سازی اراک آشنا شدند.
بنا بر اعلام دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، در بین بازدید کنندگان، فعالان اقتصادی نمایندگانی از کشورهای انگلستان و چین نیز حضور داشت.
بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه صنایع استان مرکزی، راهکارهای همکاری های مشترک صنعتی و اقتصادی را با این واحدها مورد بررسی قرار دادند.
بیش از ۱۲۰ واحد بزرگ و متوسط صنعتی استان مرکزی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت دارند که ارزش افزوده اقتصادی این واحدها سالانه پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
هم اینک بیش از ۷۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در حوزه صنعت نفت،گاز، پتروشیمی و صنایع نیروگاهی استان مرکزی سرمایه گذاری شده است.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
شرکت ماشین سازی اراک به عنوان یکی از شرکت های مادر تخصصی صنعت ایران است که فعالیت خود را از سال ۵۱ در اراک آغاز کرده و در زمینه طراحی ، ساخت انواع سازه های فلزی، انواع تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی، سازه های حمل و نقل، سیمان و معدن فعالیت دارد.
چرخه تولید در شرکت ماشین سازی اراک از طریق شش گروه ساخت و تجهیزات، پل و سازه های فلزی، دیگ های بخار، ماشین و مونتاژ، متالوژی و مدیریت و کنترل پروژه (EPC ) انجام می شود.
شرکت آذرآب اراک نیز در زمینه ساخت انواع تجهیزات زیرساختی صنعتی، پالایشگاه های نفت، پالایشگاه های گاز و نیروگاه های برق آبی فعالیت دارد.
این شرکت تامین کننده تجهیزات پروژه های پتروشیمی، پالایشگاه ها، کارخانه های سیمان و نیروگاه ها، برای بخش دولتی و خصوصی است.
سومین نمایشگاه سراسری نفت، گاز و پتروشیمی کشور روز ۱۸ مهر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک گشایش یافته و تا ۲۲ مهرماه دایر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.