بکارگیری افراد توانمند در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، دکتر حسین نوش آبادی در آئین تودیع و معارفه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در فرهنگسرای آینه اراک افزود: باید بتوانیم استعدادها و بنیه های فکری را در این اداره کل شکوفا کنیم و از تمامی استعدادها بهره مند شویم.

وی بیان کرد: اداره کل ارشاد اسلامی گرچه متولی فرهنگ و هنر است اما به تنهایی نمی تواند پاسخ گوی همه ی موارد باشد و یاری دیگر سازمان ها را می طلبد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نیز باید در این استان مورد توجه قرار گیرد و امید است با محقق شدن این امر استان مرکزی به نقطه مطلوبی برسد ادامه داد: فلسفه تشکیل فرهنگ عمومی در استانها بر این اساس است که مشارکت عمومی در بین مدیرانی شکل بگیرد تا بتوان از ظرفیت های موجود بهره مند شد.

نوش آبادی اظهار داشت: هویت ملی و دینی اسلامی باید در جامعه به ویژه در فرهنگ لحاظ شود و باید با  زنده نگه داشتن ارزشهای انقلاب و داشتن روحیه مسئولیت شناسی با هنر را در جامعه بیافرینیم.

وی تصریح کرد: استان مرکزی یکی از استانهای مهم کشور محسوب می شود؛ چراکه بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان متولد شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت های پیش رو این استان، باید توجه ویژه ای به آن شود و متناسب با ظرفیت های پیش رو، امکانات و اعتبارات هم در این استان تامین شود.

نوش آبادی خاطرنشان کرد: استان مرکزی از مزیت های نسبی و زیرساخت های فرهنگی نسبتاً خوبی برخوردار است و باید به مسائل فرهنگی در این استان بیشتر توجه شود؛ با افتتاح پروژه تالار مرکزی اراک که چند سالی در دست احداث است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از این پروژه تکمیل شده، می شود این استان را در بحث فرهنگ و هنر بیشتر مطرح کرد.

وی افزود: با احداث این تالار مرکزی امکانات گسترده ای برای ظرفیتهای هنری در این استان فراهم می شود.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: انجمن های هنری نیز باید همچون کانونهای فرهنگی مساجد و کانونهای قرآنی مورد توجه قرار گیرند.

گفتنی است در این آئین حسین شاکری به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی و از زحمات مصطفی مشایخی مدیرکل ارشاد سابق استان مرکزی قدردانی شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.