اجرا طرح دجال‌واره در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح با هدف مقابله با جنگ نرم و به ویژه ماهواره به شکل ارشادی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای آشنایی خانواده‌ها با مضرات ماهواره به اجرا در می‌آید و طی آن خانواده‌ها با اثرات و مضرات ماهواره بر اندیشه‌ها و تفکرات فزرندان و به ویژه نسل جوان آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه این طرح در راستای آگاه ‌سازی مردم و بیان آسیب‌های اجتماعی ماهواره توسط سازمان بسیج مستضعفین کشور به نواحی کشور ابلاغ شده است، گفت: به منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها با آسیب‌های اجتماعی تاکنون ۲۰۰ نشست آموزشی توسط این ناحیه برگزار شده است.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: در عمل به حوزه فرهنگی این شعار، سپاه ناحیه اراک برنامه‌های برون‌ محله‌ای را در مناطق محروم و حاشیه‌‌نشین برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این طرح مشکلات این مناطق، معضلات فرهنگی و اجتماعی با حضور کارشناسان مرتبط رصد و برای کاهش آن برنامه‌های مدونی تدوین شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ ایستگاه پرسش و پاسخ، ۲۴۰ مورد مسابقه فرهنگی و ادبی، ۳۵۰ مورد مشاوره گروهی، ۲۱۰ کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و… در این راستا برگزار شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های پرورش مرغ بومی، شترمرغ، بوقلمون، بلدرچین، تولید محصولات گلخانه‌ای و… حدود ۲ هزار نفر آموزش دیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: ساخت خانه عالم، بازسازی مساجد، بهسازی زمین‌های ورزشی، تعمیر برخی از امامزاده‌ها، لوله‌گذاری قنوات، همایش تبیین ضرورت افزایش جمعیت، راهپیمایی عفاف و حجاب، برگزاری جشن میلاد کوثر، تهیه ۲۰ مورد جهیزیه، برگزاری ۱۵ یادواره شهدا و… از دیگر اقدامات سپاه ناحیه اراک در طی شش ماهه گذشته بوده است.

رضایی افزود: در تابستان گذشته و اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی بسیج ناحیه اراک ۵۰ مدرسه در مناطق محروم شهر اراک رنگ‌آمیزی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فردا نیز ۱۰ اکیپ درمانی و پزشکی از سوی این نهاد به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ نفر از بسیجیان اقشار مختلف نیز در قالب کاروان‌های راهیان نور به غرب کشور اعزام شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.