مقیمی: استان مرکزی در بازسازی روستا‌ها از دیگر استان‌ها عقب‌تر است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی در جلسه شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های مسکن مهر استان دچار مشکل حقوقی شده‌اند اظهار کرد: ۷۰ درصد از پروژه‌های مسکن مهر باقی مانده دچار مشکل هستند که باید با برنامه‌ریزی مشخص هرچه زودتر مشکل این واحدها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی باید مشکل خود را در حوزه مسکن مهر برطرف کند تا هرچه زودتر شاهد تکمیل این پروژه‌ها در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص مشکلات حقوقی باید به سمتی برویم که این مسائل هر چه زودتر حل شود بیان کرد: مشکلات فنی و مالی را می‌توان با تصمیمات مشترک برطرف کرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به شرایط تورمی که بر کشور حاکم است هرچه این پروژه‌ها دیرتر به بهره‌برداری برسد شاهد مشکلات بیشتری خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته و امسال با مشکلات فراوان تعدادی از این واحدها را تکمیل کرده‌ایم ادامه داد: بقیه پروژه‌ها هم باید با همکاری مسئولان مربوطه هرچه زودتر تکمیل شود.

استان مرکزی در بازسازی روستا‌ها از دیگر استان‌ها عقب‌تر است

استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی در بازسازی روستا‌ها از دیگر استان‌های کشور عقب‌تر است اظهار کرد: بر اساس برنامه ۱۰ ساله قرار بود کل روستاهای کشور در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شوند که متأسفانه این اقدام در استان به خوبی اجرایی نشده است.

مقیمی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان مرکزی متأسفانه در اجرای این طرح عقب است چرا که اکثر روستاهای استان بازسازی نشده‌اند.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان در خصوص اختصاص اعتبارات به بخش‌های مختلفی چون مسکن مهر، اشتغال و ازدواج جوانان بیان کرد: بانک‌های استان با وجود اینکه درآمدهای خوبی دارند اعتبارات را پرداخت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: بانک‌ها فکر نکنند اگر این اعتبارات را پرداخت نکنند بانک احیا می‌شود بلکه این اعتبارات به استان‌های دیگر پرداخت می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: مدیران بانک‌ها اگر به استان مرکزی علاقه‌مند هستید چرا اعتبارات ابلاغ شده را در موعد خود پرداخت نکرده‌اند. نتیجه این کار جلوگیری از پیشرفت استان است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه برای ما مهم است که تعهدها به موقع اجرایی شوند بیان کرد: هر بانکی که نمی‌تواند تعهدها را اجرایی کند باید به صورت کتبی اعلام کند و در این زمینه همه مسئولان و دستگاه‌های ذیربط مسئول هستند.

وی ادامه داد: منطقه زلزله‌زده سنگک هم قرار بوده تا اول مهر بازسازی شوند که متأسفانه هنوز اجرایی نشده است.

در این جلسه در خصوص مشکلات مسکن مهر ۲۸۰ واحدی مهاجران، ۴۱۱ واحدی دلیجان، مسکن مهر آشتیان، عدم جذب اعتبارات مسکن روستایی و حق بیمه تأمین اجتماعی مسکن بحث و بررسی شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد معاون عمرانی استاندار مرکزی ظرف سه روز آینده لیست مسکن مهر استان را تهیه و به تأمین اجتماعی استان ارسال کند تا حق بیمه ها ر ا محاسبه و اجرا کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.