میرگلوبیات: بودجه ۹۳ جوابگوی انتظارات روستانشینان نیست

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی شهلا میرگلوبیات در جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات روستای ورده از توابع بخش مرکزی شهرستان زرندیه افزود: رسیدگی به وضعیت روستاییان و برطرف کردن مشکلات آنان از وظایف و از اولویت‌های مجلس و دولت است.

 

وی ادامه داد: به دلیل شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است بودجه انقباضی را در طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که این امر در سال ۹۳ نیز به همین منوال خواهد بود و محدودیت‌هایی در تخصیص کامل اعتبارات اعمال می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از مجموع ۸۰۵ هزار میلیارد تومان بودجه سال آینده مبلغ قابل توجهی برای روستاها پیش‌بینی شده است اما، این میزان پاسخگوی نیازها و مشکلات ساکنین این مناطق نیست.

 

وی با اشاره به تخصیص حدود ۳۰ درصدی بودجه سال ۹۱ و ۹۲ در کل کشور، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص ۱۰۰درصدی بودجه سال ۹۳ گام مهمی در برطرف شدن مشکلات کشور به ویژه محرومیت‌زدایی از روستاها برداشته شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در بودجه سال آینده برای ماندگاری مردم در روستاها پیش‌بینی شده است تا از پدیده مهاجرت به شهر جلوگیری شود، ادامه داد: مهاجرت از روستاها به شهر موجب از دست دادن نیروی فعال تولیدی در مناطق روستایی شده و عملا حوزه کشاورزی را با رکود مواجه می‌کند.

 

وی اضافه کرد: از دیگر سوی، ضمن افزودن مصرف‌کننده به شهرها منجر به بروز پدیده مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی می‌شود که معضلات خاص خود را دارد لذا، برای برون‌رفت از این پدیده و اعمال مهاجرت معکوس، دولت و مجلس اقدامات ملی را در تعامل با یکدیگر انجام می‌دهند.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه دولت گفت: طبق این قانون دولت مکلف به بهبود وضعیت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی راهبردی، نظارت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی به منظور توسعه روستایی و عشایری، ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستاییان و کاهش شکاف شهری، روستایی و عشایری شده است.

 

وی بیان کرد: براین اساس، صرف انجام کارهای عمرانی در روستاها کافی نبوده و دولت ملزم به تأمین اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی روستاییان است.

 

وی همچنین بااشاره به برنامه دولت مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، ادامه داد: به علت استفاده از فاینانس برای اجرای طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره و رو به اتمام، اجرای طرح‌های جدید از سوی دولت ممنوع اعلام شده است و تا تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام، طرح و یا پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد.

 

میرگلوبیات همچنین از مردم روستای ورده به عنوان مردمی انقلابی، ولایی و شهیدپرور یاد کرد و افزود: این روستا از جمله مناطق مهمی است که دارای ظرفیت بالایی در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و لازمه توسعه روزافزون آن توجه ویژه مسئولان به این منطقه است.

 

رئیس شورای اسلامی روستای ورده نیز در ادامه این جلسه گفت: در سایه اتحاد و همدلی بین اعضای شورای اسلامی این روستا و دهیاری و با حمایت‌های مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مجلس اقدامات مؤثری در جهت برطرف کردن برخی نیازهای اهالی انجام شده است.

 

محمدعلی توسلی افزود: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح ، موجب توسعه همه‌جانبه و پایدارروستاها می‌شود که این مهم از وظایف ذاتی شوراهاست اما، لازمه تحقق آن حمایت همه‌جانبه مسئولان است.

 

وی اضافه کرد: شوراها توانسته‌اند در امر خدمت‌رسانی به مردم تحولاتی اساسی ایجاد کنند و عمران و آبادانی شهرها و روستاها را با همفکری و مشارکت مردم رقم بزنند اما، این اقدامات به تنهایی و بدون تخصیص اعتبارات کافی نیست.

 

توسلی در ادامه، به نمایندگی از اهالی روستا به بیان برخی مشکلات موجود و درخواست‌های مردم پرداخت و خواستار برطرف شدن آن توسط مسئولان و پیگیری نماینده شهرستان شد.

 

جدول‌گذاری و آسفالت معابر، تخصیص اعتبار به منظور آغاز عملیات اجرایی سالن ورزشی، واگذاری زمین جهت احداث شهرک دام، لایروبی قنوات به منظور جلوگیری از هدررفت آب، احداث زیرگذر در تقاطع محور بوئین‌زهرا و جاده روستای ورده به منظور جلوگیری از بروز تصادفات، حضور پزشک دائم در درمانگاه و تأمین نیازهای درمانی و بهداشتی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و تصمیماتی برای برطرف کردن آن اتخاذ شد.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در جریان سفر به روستای ورده ضمن بازدید از کارخانه آجر سفال و بررسی مشکلات این واحد تولیدی در جمع ورزشکاران این روستا نیز حضور یافت و از نزدیک با آنان گفت‌وگو کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.