ارائه ۵ هزار گواهینامه تربیت مربی تخصی قرآن در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌ الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، ۲ اسفند در نشست مجمع اساتید و فعالان قرآنی استان، گفت: واگذاری برنامه‌های اجرایی دارالقرآن‌ الکریم استان به مؤسسات قرآنی ـ مردمی، مردمی کردن کلاس‌های روخوانی و جزءخوانی کلام وحی و همچنین واگذاری آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن نظیر تربیت معلم قرآن، تجوید، روخوانی، روانخوانی و مفاهیم به مؤسسات قرآنی از جمله مهم‌ترین اقدامات شکلی در بحث برنامه‌های قرآنی بوده است.

وی افزود: تاکنون ۵ هزار مربی قرآن کریم به‌صورت تخصصی حائز کسب دریافت گواهی تربیت معلم قرآن کریم شده‌اند.

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار کرد: در سال‌ جاری نیز موفق به برگزاری دوره تربیت مدرس قرآن کریم شده‌ایم که در این خصوص به ۲۴ نفر از این افراد که در این دوره‌ها قبول شده‌اند گواهینامه پایان دوره اعطا شده است.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان، برگزاری جشنواره قرآنی خانواده، جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان معروف کشوری و استانی را از جمله برنامه‌های سال ۹۲ دارالقرآن استان برشمرد.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها همچون سال‌های قبل در ایام الله دهه فجر به انجام رسید که امسال با استقبال بیشتری همراه بوده است.

این مقام مسئول در پایان از برگزاری اولین دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم خبر داد و افزود: شرکت‌کنندگان این طرح مربیانی هستند که دوره‌های تربیت معلم قرآن را با موفقیت گذرانده‌اند و برای ارتقاء معلومات خود در این دوره شرکت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم هر یک از اعضاء نظرات خود را جهت هر چه بهتر انجام شدن برنامه‌های قرآنی در سطح استان ارائه کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.