صلاحی : اجلاس بین‌المجالس پشتوانه‌ای برای عبور از مشکلات جهان اسلام

به گزارش مرکزی دیلی، عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری (ایسنا)-منطقه مرکزی، اظهار داشت: اجلاس بین‌المجالس اسلامی بیش از یک چهارم کشورهای عضو سازمان ملل را شامل می‌شود و می‌توان از این پتانسیل با محوریت ایران برای رفع مشکلات مسلمانان جهان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هجمه‌هایی که به مسلمانان وارد می‌شود، سرکوب‌هایی که در سوریه، عراق، افغانستان و … توسط تروریسم و به اسم مذهب به وجود آمده است آفت‌زاست. وحدت مسلمانان با محوریت ایران قطعاً پشتوانه‌ای برای عبور از این گذار خواهد بود تا مشکلات و چالش‌ها رفع شود.

صلاحی با تأکید بر محکومیت فرقه‌گرایی در جهان اسلام گفت: دامن زدن به این موضوع باید کم شود و این امر تنها با تصمیمات درست و حول محور وحدت محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: این اجلاس قطعاً فرصت استعمارگران و حامیان تروریسم را کاهش خواهد دارد و حمایت‌های آشکار آنها را از دشمنان جهان اسلام خنثی می‌کند.

نماینده مردم آشتیان، فراهان و تفرش، فلسطین را در اولویت امور جهان اسلام عنوان کرد و افزود: فلسطین باید در محدوده جغرافیایی خود قرار داشته باشد و این رژیم که تنها به واسطه حمایت ابرقدرت‌ها زنده است برچیده شود. این اجلاس می‌تواند به ایجاد وحدت هر چه بیشتر در بین مسلمانان، مبارزه با فرقه‌گرایی و همچنین ایجاد مراودات سازنده بین کشورهای اسلامی مؤثر واقع شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.