خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه  امروز در مصلای اراک افزود: دین اسلام دین مبارزه با فقر، برابری و مساوات است و ملاک برتری انسانها را نه در ثروت و نه در کسب قدرت می داند بلکه ملاک برتری تقوای آدمهاست که همین دیدگاه می تواند استکبار و مصرف زدگی را در دنیا ریشه کن کند.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان باید با حمایت از ولایت اتحاد و همبستگی خود را در مقابل دشمنان حفظ کنند چرا که دشمنان اسلام از وحدت و یکپارچگی مسلمانان وحشت دارند تصریح کرد: در آیین دعای کمیل در مدینه و کنار قبرستان بقیع به جز ایرانی ها کسی حق ندارد در دعای کمیل شرکت کند و این مهم یکی از نشانه های ترس استکبار از وحدت مسلمانان است.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام با ولایت کامل شد و عید غدیر خم از مهم ترین اعیاد میان مسلمانان محسوب می شود تصریح کرد: اما هم اکنون مهم ترین مشکل مسلمانان در جهان، نداشتن رهبری واحد اسلامی است.

وی با بیان اینکه تکفیری ها، القاعده و سلفی ها چهره زشتی از اسلام را به نمایش گذاشته اند افزود:  اسلام دین صلح، امنیت، مهربانی و انسان دوستی است و گروه های مختلف به نام اسلام و به جان هم افتاده اند.

آمریکا حق ندارد به بهانه های واهی حق داشتن انرژی هسته ای را از ملت ایران سلب کند

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از خطبه ها با اشاره به اینکه انرژی هسته ای حق ملت مسلمان ایران است گفت: امریکا و هیچ کشوری حق ندارد به بهانه های واهی این حق را از ملت ایران سلب کند.

وی ادامه دارد: ملت ایران در طول تاریخ و به خصوص تاریخ انقلاب نشان داد با کشورهای همسایه تفاوت دارد و این ملت متمدن زیر بار زور نخواهد رفت و حتی برای به دست آوردن منافع ملی خودش با هیچ ملتی سازش نخواهد کرد.

وی جنگ هشت ساله را نمونه ای از دفاع مردم ایران برای حق برشمرد و گفت: ما به دنبال ساخت بمب اتم نبوده ایم و نیستیم چرا که دبین مبین اسلام و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران استفاده از هر نوع سلاح کشتار جمعی را برای هر کس ممنوع و دور از رفتار انسانی می دانند.

امام جمعه اراکبا اشاره به اینکه مذاکرات اخیر نشان می دهد ایران به عقلانیت تکیه کرده و اقتدار دارد بیان کرد: ملت ایران با هیچ کس در جهان جنگ ندارند اما از حق مسلم غنی سازی اورانیوم و انرژی هسته ای خود هم کوتاه نمی آیند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.