استاندار مرکزی: زمانبندی مناسب، رکن مهم موفقیت نمایشگاه‌های فرهنگی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب اراک در جمع خبرنگاران گفت: استقبال از طرف غرفه داران و ناَشران خوب بوده است اما، از استقبال بازدیدکننندگان و علاقه‌مندان کتاب از این نمایشگاه مطلوب نبوده است.

وی زمان برگزاری این نمایشگاه را نامناسب دانست و علت این عدم اسقبال را شروع فصل مدارس و درگیری اکثر خانواده‌ها با تهیه لوازم و نیازهای مدرسه فرزندان عنوان کرد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: یکی از مواردی که غرفه‌داران در خصوص استقبال از این نمایشگاه مطرح کردند مکان برگزاری بوده است که اگر در داخل شهر فضایی در نظر گرفته می‌شد شاید استقبال بهتری صورت می‌گرفت و همچنین تبلیغات برگزاری این نمایشگاه کافی نبوده است که این نکته برای روزهای باقی مانده این نمایشگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت تا مردم از این نمایشگاه بازدید بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه روی هم رفته زحمات زیادی از سوی ارشاد کشیده شده است اما، متأسفانه بازدهی مطلوبی صورت نگرفته افزود: لازم است در این خصوص چاره‌اندیشی شود چون ادامه این شرایط قطعاً منجر به کاهش انگیزه غرفه‌داران می‌شود.

مقیمی اضافه کرد: به هر حال زمان برگزاری مناسب نبوده و لازم است در استان و همچنین کشور از اواسط شهریور تا اواسط مهرماه نمایشگاهی اینچنینی برگزار نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر در کنار این نمایشگاه فضایی برای عرضه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان در نظر گرفته می‌شد اسقبال بیشتری را شاهد بودیم اضافه کرد: البته دیگر فضاهای نمایشگاه برای برگزاری نمایشگاهی دیگر در نظر گرفته شده است که در حال آماده‌سازی است به همین دلیل فضای کافی برای اینکار در اختیار نداشتیم.

استاندار مرکزی تأکید کرد: توصیه می‌شود که ادارات در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و البته خرید کتاب و محصولات فرهنگی و همچنین بازدید از نمایشگاه، بن‌های کتاب را در اختیار کارمندان خود قرار دهند تا در روزهای باقی مانده شاهد استقبال بیش از پیش شهروندان باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.