انتشار فراخوان همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک

فراخوان همایش ملی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک روز پنجشنبه پس از رونمایی از پوستر این همایش، منتشر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به همین منظور در جمع خبرنگاران، افزود: تالاب و مدیریت آن پیچیده است و با بسیاری از پروژه‌های مجموعه‌های دولتی متفاوت است.

« یوسف یوسفی» افزود: ارزش تالاب‌ها ۱۰ برابر جنگل‌ها است و تالاب میقان اراک در سال‌های اخیر دچار برخی بحران‌ها از جمله آتش‌سوزی و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده است.

وی بیان کرد: در راستای بررسی بحران‌های زیست‌محیطی تالاب میقان اراک، همایش ملی در نظر گرفته شده که هشتم شهریورماه امسال با رویکرد رفع چالش‌های زیست‌محیطی این تالاب برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: علاقمندان به شرکت در این همایش می‌توانند آثار خود را تا ۳۱ مردادماه جاری به نشانی الکترونیکی http://pubilc.markazi@doe.ir، ارسال کنند.

یوسفی عنوان کرد: فن‌آوران نوین و هوشمندسازی در بستر تالاب میقان، پایش، کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و خاک تالاب میقان، تنوع زیستی پوشش گیاهی و گردشگری پایدار تالاب میقان، مدیریت پسماند و پساب تالاب میقان و رسانه، آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه تالاب میقان، محورهای این همایش است.

وی گفت: مدت‌ها است بحث تالابی شدن شهر اراک مطرح است که نیاز است در این راستا شهرداری اراک اقدامات لازم را به صورت مشترک پیگیری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در کشور ۲ شهر تالابی در اصفهان و بوشهر وجود دارد که امید است، اراک به عنوان سومین شهر تالابی انتخاب شود.

یوسفی بیان کرد: امید است در سایه پیگیری‌های صورت گرفته، تالاب میقان هرچه زودتر در کنوانسیون رامسر به ثبت رسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حق آبه تالاب میقان اراک توسط دانشگاه شیراز در حال مطالعه است که امید است به نتایج خوبی در این خصوص برسیم.

تالاب میقان اراک زیستگاه ۱۴۰ گونه پرنده است و سالانه ۵۳ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می‌شود که مهمترین آنها دُرنای خاکستری، چنگر، خوتکا، اردک نوک پهن، فلامینگو، غاز خاکستری، هوبره، تنجه، حواصیل و اردک سرسبز است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.