حماسه اقتصادی با مصرف کالای ایرانی محقق می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، قاسم نوده فراهانی در همایش پلیس، اصناف و امنیت که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در مجمع امور صنفی ساوه برگزار شده بود افزود: وقتی برنامه ریزی ها تولیدمحور باشد زمینه تحقق حماسه اقتصادی فراهم می شود.
وی بیان کرد: وقتی کالای تولید داخلی جایگاه خود را در بازار مصرف پیدا کند و همچنین انگیزه مصرف تولیدات داخلی در جامعه گسترش یابد تولید کننده داخلی با امنیت خاطر اقدام به تولید می کند.
وی ادامه داد: اصناف از تمام ظرفیت های خود برای تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری استفاده خواهند کرد تا در شکوفایی اقتصاد کشور نقش تاثیر گذاری داشته باشند.
رئیس شورای اصناف کشور در ادامه با اشاره به نقش نیروی انتظامی در برقراری امنیت در جامعه به ویژه در محیط های صنفی گفت: نیروی انتظامی در پاسداری از ارزش ها و برقراری امنیت در جامعه جایگاه مهمی دارد و اصناف و بازاریان، خود را در برقراری امنیت، همراه و همگام نیروی انتظامی می دانند.
وی بیان کرد: با تلاش های نیروی انتظامی، کشور ما از فضای مطلوب امنیتی برای کسب و کار برخوردار است که لازم است از تلاش نیروی انتظامی در تامین امنیت اصناف و بازاریان تقدیر شود.
وی با اشاره به نقش مهم اصناف در شکل گیری انقلاب اسلامی و رسیدن به اهداف مورد نظر این انقلاب اظهار کرد: اصناف نقش مهمی در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور داشته اند و بر این اساس بود که امام راحل اصناف را بازوان ستبر انقلاب نامیدند.
این مقام مسوول در ادامه با اشاره به برخی مشکلات اصناف به ویژه موضوع مالیاتی آنان گفت: سازمان امور مالیاتی، پیشنهادهایی درخصوص افزایش مالیات بر عملکرد اصناف مطرح می‌کند که مورد پذیرش ما نیست چرا که ما معتقدیم به دلیل نوسانات قیمت در سال گذشته، صنوف با رکود مواجه بوده‌اند.
نوده فراهانی آموزش را امری مهم در نوین سازی عملکرد اصناف دانست و خاطر نشان کرد : قانون نظام صنفی ، مکاسب، امور کار و تامین اجتماعی ، مالیات و…… از جمله سر فصل هایی است که متقاضیان پروانه کسب و واحدهای صنفی آنها را در دوره های تعیین شده، آموزش می بینند.
رئیس شورای اصناف کشور همچنین با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان در شورای اصناف کشور گفت: از آنجا که اکثر نمایندگان شورا از شهرستان های سراسر کشور هستند لذا حضور آنان در جلسات شورا مستلزم افزایش بار مالی زیاد می شود و به همین دلیل شورای اصناف کشور با این مصوبه مخالفت کرده است.
وی با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس و نمایندگان و ارائه توضیحات لازم در مخالفت با این طرح اظهار کرد: وجود یک نماینده به ازای هر ۱۰ هزار واحد صنفی در برخی شهرستان ها توازن را از بین می برد و موجب می شود که در برخی شهرستان ها اصلا نماینده ای نداشته باشیم و در عوض در یک شهرستان بیش از ۴۰ نماینده داشته باشیم.
فراهانی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۴ نماینده در شورای اصناف کشور فعالیت دارند، گفت: ما خواستار اجرای قانون قبلی هستیم که براساس آن مطابق جمعیت هر استان در شورای اصناف نماینده‌ای تعیین می شد.
رئیس شورای اصناف کشور کاهش اعتبار پروانه کسب از ۱۰ به ۵ سال، افزایش خدمت هیئت رئیسه مجامع امور صنفی و شورای اصناف کشور از ۲ به ۴ سال و استقلال یافتن بازرسی و نظارت اصناف را از دیگر موارد اصلاحیه قانون نظام صنفی بیان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.