تشکیل جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حامد یحیی عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: شرکت صنایع ریلی میزان اعتبار مورد نیاز به منظور احداث زیرساخت خطوط ریلی مشک‌آباد- خیرآباد را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده و پرداخت آن را به این شرکت واگذار کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان از پرداخت این میزان اعتبار ناتوان است و واگذاری زمین در مناطق مذکور، تنها کمک این شرکت به شرکت صنایع ریلی است.

وی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در صورت لزوم تامین اعتبار می‌تواند از مشارکت صنایع مستقر در این شهرک‌ها استفاده کند.

مدیرعامل شرکت لجور اراک نیز در ادامه این نشست گفت: در ۸ سال گذشته سیاست‌گذاری انجام شده سبب شده است تا میزان نقدینگی در صنایع تولیدی به کمترین میزان برسد.

حسن مهدی‌نیا اظهار کرد: در سنوات گذشته با پرداخت ۱۰ درصد از قیمت کالاهای خریداری شده ال‌سی گشایش پیدا می‌کرد و پس از ورود کالا بانک نیز برای پرداخت مابقی هزینه کالای خریداری شده تسهیلات پرداخت می‌کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر لغو موارد مذکور ۳۵ درصد هم بر میزان مبلغ پرداختی افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت لجور اراک بیان کرد: امروزه میزان پیش پرداخت به ۲۵ درصد از مبلغ کل قرارداد افزایش پیدا کرده است که ۱۰ درصد از این مبلغ به عنوان ضمانت به بانک عامل پرداخت می‌شود که در نتیجه ۱۵ درصد باقی می‌ماند که این رقم هم در پایان قرارداد پرداخت می‌شود.

وی افزود: بانک‌ها علاوه بر ضوابط و قوانین باید اعتبار، اعتماد و سابقه خوش حسابی مشتریان خود را مد نظر قرار دهند و شرایط گشایش ال‌سی را تسهیل کنند.

مدیرعامل شرکت مدیران صنعت استان مرکزی نیز گفت: شرکت مدیران صنعت زمینی را به منظور احداث مکانی برای استقرار تشکل‌های صنعتی استان در شهرک صنعتی اراک خریداری کرده است که مهم‌ترین مشکل این شهرک دریافت سند می‌باشد.

مجید انجلاسی ادامه داد: تمامی شرکت‌های خصوصی و قانونی دارای مجوز می‌توانند از مزایای شهرک‌های صنعتی استفاده کنند که متأسفانه علی‌رغم این قانون اداره راه و شهرسازی استان در راستای صدور سند با این شرکت همکاری نداشته است.

وی بیان کرد: دیگر شرکت‌های مستقر در این شهرک نیز برای دریافت سند با پرداخت مبلغ بسیار بالا روبرو هستند.

مدیرعامل شرکت مدیران صنعت استان مرکزی در ادامه از استاندار مرکزی خواستار شد تا شرکت‌های مستقر در این شهرک بر اساس قیمت مصوب منطقه‌ای هزینه صدور سند را پرداخت کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.