خطبه های نماز جمعه دیروز اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای بیت المقدس اراک افزود: رسیدگی به مسائل فرهنگی  یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است که مسئولان و دولتمردان باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت حوزه فرهنگ کشور گفت: فرهنگ مهمترین و از اصلی ترین مسائل مطرح در کشور بوده که همان گونه که اقتصاد دارای اهمیت است، فرهنگ نیز حائز اهمیت است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاهها باید برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در کشور برنامه ریزی کرده و با جدیت تحقق برنامه های فرهنگی و هویتی-اسلامی را در کشور پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در دیدار خبرگان با رهبری مسائلی چون مسائل هسته ای، اقتصادی، فرهنگی به عنوان مسائل مهم و مورد انتظار از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد که باید مسئولان برای تحقق این انتظارات رهبری با جدیت و تلاش روزافزون فعالیت کنند.

سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار ۱۲محور کلیدی داشت

آیت الله دری نجف آبادی افزود: سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار ۱۲محور کلیدی داشت که بایستی مسئولان سه قوه و مسئولان با بکارگیری این تدابیر راهبردی در مسیر اعتلا و پیشرفت ایران اسلامی باتلاش فعال باشند.

وی افزود:رسیدن به استقلال کامل و بی نیازی از کشورهای بیگانه به خصوص استکبار جهانی، در گروی استفاده از تمام ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشوراست.

امام جمعه اراک با یادآوری ظرفیت های گسترده و خدادادی ایران اسلامی، اظهار کرد: باید شرایط اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور به جایی برسد که کشورهای غربی از ما بخواهند که با آنها ارتباط برقرار کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جایگاه والای منابع طبیعی در توسعه پایدار کشور گفت: درختکاری گرچه به عنوان یک سنت حسنه در جامعه ما جایگاه خاصی دارد، اما همه باید تلاش کنیم آن را به یک رویکرد قانونمند تبدیل کنیم.

درختکاری نباید به یک روز یا هفته خاص منحصر شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آلودگی هوای این استان، به ویژه کلانشهر اراک را یادآور شد و گفت: درختکاری و منابع طبیعی نباید به یک روز یا هفته خاص منحصر شود بلکه حفاظت و گسترش این منابع باید در تمام سال ، یک رویکرد اصلی باشد.

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بعد از سالها، ۲۵۰هکتار از ۱۰۰۰هکتار برنامه ریزی شده برای توسعه فضای سبز در کلانشهر اراک محقق شد که باید توسعه و ادامه این حرکت ادامه یابد.

وی افزود: مسئولان شهری باید برای این مهم برنامه ریزی کنند تا با برنامه ای مدون از سوی شورای شهر و شهرداری که عملکرد خوبی تاکنون داشته برنامه های جامع تری اجرا شود.

امام جمعه اراک بر ضرورت برنامه ریزی نهادهای متولی در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: سازمان منابع طبیعی، جهادکشاورزی باید برای مقابله با آفات کشاورزی برنامه ریزی کند و بصورت فعال تری در این عرصه کار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نقش منابع طبیعی برای تحقق حماسه اقتصادی بسیار موثر است و منابع طبیعی بسترساز توسعه پایدار است.

گفتنی است گرامیداشت سالروز تولد حضرت زینب (س) و تکریم مقام پرستار، هم زمانی ایام فاطمیه و عید باستانی نوروز و  هفته احسان و نیکوکاری ازدیگر محورهای خطبه های امروز بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.