افزایش ۶ رشته در دانشگاه صنعتی اراک

رئیس دانشگاه صنعتی اراک از افزایش شش رشته تحصیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: چهار رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته در بخش کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید اضافه می شود.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، دکتر عباس پاک ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در حال حاضر ۹۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند و در سال جدید نیز چهار رشته در بخشهای مهندسی مکانیک، عمران، برق و معدن در این دانشگاه اضافه می شود.

وی با بیان اینکه طراطیجامدات ( در بخش مکانیک) و مهندسی برق شاخه قدرت دو رشته کارشناسی ارشد هستند تصریح کرد: این دانشگاه به منظور تقویت صنعت و توجه به صنعت برنامه خود را به سمت تحصیلات تکمیلی گذاشته است.

پاک با تاکید بر اینکه دانشگاه نماد علم و فرهنگ هر جامعه و بستری برای پیشرفت در عرصه های مختلف است تصریح کرد: در مهر امسال برای هر دو رشته کارشناسی ارشد هر کدام شش دانشجو می پذیرد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک از چاپ ۱۳ مقالهISI  توسط اساتید این دانشگاه در مجلات علمی معتبر بین‌المللی خبر داد و گفت: سرانه چاپ مقالاتISI  در این دانشگاه بیش از ۹۰ درصد است٬ که بیانگر توانایی مطلوب علمی اساتید این دانشگاه است.

۱۰ جلد کتاب تالیف و ترجمه شد

وی با اشاره به این‌که مجموع مقالات ارائه شده در مجامع علمی داخلی و بین‌المللی ۳۳ مقاله بود٬ افزود: تعداد ۱۰ جلد کتاب توسط اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه تالیف و ترجمه شده است.

رییس دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر پنج مقاله توسط اعضای هیات علمی و گروه مهندس معدن جهت درج در مجلات و پایگاه‌های دانش محور بین‌المللی با نام دانشگاه صنعتی اراک پذیرش شده‌اند.

دکتر پاک همچنین به حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک در راستای ارتقای توان علمی و تحقیقاتی دانشجویان و اساتید فعالیت‌های در قالب ۱۰ بند در حوزه آموزشی و تحصیلات تکمیلی و ۱۳ بند در حوزه پژوهشی و فناوری تدوین کرده است.

وی اضافه کرد: معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه صنعتی اراک در راستای توسعه فضای فیزیکی و ساختار اقدام به انجام فعالیت‌های از قبیل بهسازی و افزایش فضای فیزیکی کلاس‌های آموزشی٬ دیجیتال و مجهز به تجهیزات آموزش دیجیتال٬ متمرکز کردن فضاهای فیزیکی دفاتر اعضای هیات علمی٬ تکمیل الکترونیکی کردن کلیه فرآیندهای آموزشی٬ راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی٬ تکمیل٬تغییر٬ تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی٬ آزمایشگاه‌ها٬ کتابخانه و اتوماسیون سازی فرآیند کرده است.

افزایش ۵۰ درصدی اعضای هیئت علمی

رییس دانشگاه صنعتی اراک همچنین به افزایش ۵۰ درصدی اعضای هیئت علمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۷ نفر از اعضای از اعضای هیات علمی قطعی و ۲۳ نفر نیز در انتظار برای قطعی شدن هستند.

دکتر پاک در ادامه اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اراک از سال گذشته به برگزاری جلساتی بین دانشگاه و صنعت مبادرت کرد٬ که هدف از این امر ارتباط با صنایع در راستای تقویت نیروهای علمی و توانمند است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: مدیریت دانشجویی با فراهم کردن مناسب و مساعد برای دانشجویان کمک موثری در راستای تحقق آموزش عالی کشور بر اساس الگوی برنامه توسعه انجام می دهد.

رییس دانشگاه صنعتی اراک اداره امور رفاه دانشجویان٬ اداره امور خوابگاه‌ها٬ اداره امور تغذیه و مرکز بهداشت٬ درمان و مشاوره دانشجویی را از جمله وظایف مدیریت دانشجویی عنوان کرد.

فراهم سازی زیر ساخت‌ها در راستای رفاه دانشجویان

دکتر پاک با اشاره فراهم سازی زیر ساخت‌ها در راستای رفاه دانشجویان٬ خاطر نشان کرد: راه‌‌اندازی سالن تربیت بدنی٬ مرکز بهداشت و درمان و مشاوره دانشجویی٬اداره تربیت بدنی٬ راه‌اندازی پرتال دانشجویی٬ افزایش سطح بیمه‌ای دانشجویان٬ بهسازی نماز خانه دانشگاه و راه اندازی سامانه FTP درون دانشگاهی اهم فعالت‌های دانشجویی این دانشگاه است.

وی همچنین به فعالیت ۹ کانون فرهنگی تحت نظارت و هماهنگی مدیریت فرهنگی دانشگاه شاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی٬ چاپ نشریات٬ اجرای همایش و جشنواره‌های فرهنگی و برپایی نمایشگاه‌ها از جمله فعالیت‌های این کانون‌ها است.

رییس دانشگاه صنعتی اراک در پایان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی٬ فعالیت نشریات دانشجویی٬تشکیل و راه‌اندازی شوراها و تقدیر از دانشگاه صنعتی اراک به عنوان دانشگاه برتر فرهنگی کشور از سوی معاونت فرهنگی وزارت علم٬ تحقیقات و فناوری را از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.