آغاز فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) گفت: فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی به عنوان دوازدهمین استان کشور آغاز شد.

«محسن نادری‌منش» روز پنجشنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با استانداری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در اراک، افزود: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عنوان یک صندوق حمایتی و حاکمیتی است و حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها که در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند از جمله وظایف این صندوق است و استان مرکزی در این حوزه پیشرو است و بنگاه‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر امضای تفاهم‌نامه بین این صندوق و استانداری مرکزی، کارگزاری صندوق نیز در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به توانمندی‌های استان مرکزی می‌توان، بنگاه‌های مختلف حوزه صنایع پیشرفته را شناسایی و خدمات مختلفی که در صندوق ارایه می‌شود را به این شرکت‌ها ارایه کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با یادآوری ارایه وام توسط این صندوق، گفت: وام‌های این صندوق در حوزه تحقیق و توسعه، سرمایه ثابت، سرمایه در گردشگری، بازاریابی و صادرات است.

نادری‌منش، شعار صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را پرداخت وام از تحقیقات تا صادرات عنوان کرد و افزود: بر اساس نیازهای بنگاه‌ها مدل‌هایی توسط این صندوق طراحی شده و بر اساس مقتضیات و کمک به بنگاه‌ها نیز مدل‌های ویژه و خاص طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای شرکت‌ها و دانش‌بنیان‌های بزرگ است و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می‌تواند تامین مالی‌های خاص را از این بنگاه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خاطرنشان کرد: ارایه ضمانت‌نامه‌ها از دیگر خدمات این صندوق است و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند زیرا تمام دستگاه‌های دولتی این ضمانت‌نامه‌ها را می‌پذیرند.

نادری‌منش گفت: برعکس بانک‌ها سپرده در هنگام کار برای صدور این ضمانت‌نامه‌ها گرفته نمی‌شود و درصدهایی که اخذ می‌شود نیز بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: دریافت تضامین و وثیقه‌ها در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آسانتر است، زیرا ریسک بنگاه‌ها در این صندوق بر اساس اعتبار سنجی مالی آنها انجام نمی‌شود و بحث فناوری، توان اقتصادی و مدیریتی نیز در این حوزه مهم است و برخی از ریسک‌های بنگاه را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اظهار کرد: اکنون بنگاه‌های بزرگی وجود دارد که با دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند و از ضمانت نامه‌های این صندوق بهره‌گیری می‌کنند.

نادری‌منش، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم را از جمله وظایف اساسنامه این صندوق عنوان کرد و گفت: این صندوق در صندوق‌های سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری می‌کند و اکنون ۲ صندوق نهایی شده‌ است.

وی ادامه داد: بسته به شرایط استان مرکزی امید است بتوان یک تا ۲ تا صندوق تخصصی در این استان ایجاد کرد و بخشی از کارهای ارزیابی که توسط این صندوق صورت می‌گیرد برای افزایش سرعت در انجام کارها به صندوق‌های داخل استان برون سپاری شود.

 

استاندار مرکزی: امضای تفاهم‌نامه با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گامی بلند در توسعه علم و فناوری است

استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: امضای تفاهم‌نامه بین استانداری این استان و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، گامی بلند در مسیر توسعه علم و فناوری ااین ستان در حوزه دانش بنیان است.

«فرزاد مخلص الائمه» افزود: امضای این تفاهم‌نامه در سال «مهار تورم، رشد تولید» و حضور صندوق در استان مرکزی موجب تقویت و تولید صنایع دانش بنیان در استان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های استان مرکزی، این استان از شایستگی خوبی برای افزایش شرکت‌های دانش بنیان برخوردار است و با استفاده از ظرفیت‌های استان می‌توان این جایگاه را به دست آورد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم‌نامه فعالیت صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان آغاز می‌شود و کارگزاری این صندوق باید هرچه زودتر در استان فعال و مورد استفاده صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

مخلص الائمه گفت: استان مرکزی دوازدهمین استانی است که کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در آن تاسیس می‌شود و مورد استفاده صنعتگران استان قرار می‌گیرد.

در این آیین با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، استاندار مرکزی و برخی مدیران استانی این استان، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی امضا شد.

حدود سه هزار واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگدر نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.