گشایش جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در اراک

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور باحضور در محوطه هتل امیرکبیر اراک ضمن افتتاح جشنواره بزرگ اقوام ایرانی در اراک از این جشنواره بازدید کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، معاون رئیس جمهور ضمن افتتاح از جشنواره بزرگ اقوام ایرانی که تا دوم خرداد ماه در محوطه هتل امیر کبیر اراک برگزار شده از غرفه‌های مختلف این جشنواره بازدید کرد.

براساس اعلام قبلی مسئولان برگزاری جشنواره، ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، آشنایی با میراث ناملموس و ملموس فرهنگی، تبادل فرهنگی بین اقوام ایرانی، تقویت انسجام اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

برگزاری برگزاری آیین گلاب‌گیری، بازی های بومی و محلی، تئاتر خیابانی، مراسم ویژه روز فردوسی، مراسم هفته نجوم، مراسم آیینی و موسیقی محلی، نمایش صنایع دستی، غذاهای محلی و استقرار ایستگاه سلامت را از جمله برنامه های پیش‌بینی شده برای این خبر با جشنواره بوده است.

شهیندخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور باحضور در محل برگزاری این جشنواره ضمن بازدید از غرفه‌های مختلف آن، با غرفه‌داران و مسئولان جشنواره به گفت‌و‌گو پرداخته و در جریان روند برگزاری آن قرار گرفت.

بازدید ملاوردی از این جشنواره درحالی انجام می‌شود که معاون رئیس جمهور را در این دیدار، جمعی از مدیران ارشد استانی و شهرستانی همراهی می‌کنند.

در بخشی از این بازدید غرفه‌داران بااهدای قاب فرشی پوستین، از حضور وی تقدیر کرده و به رسم یادگاری این هدیه را به وی اهدا کردند، همچنین یکی از شرکت‌های گردشگری استان مرکزی نیز مجموعه‌ای فرهنگی که به معرفی استان مرکزی و جاذبه های گردشگری آن می‌پرداخت به ملاوردی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ملاوردی که شامگاه جمعه وارد اراک شده صبح امروز پس از دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در مراسم افتتاحیه هشتمین نشست منطقه‌ای سمن‌ها در استانداری مرکزی حضور یافت و پس از آن نیز از مرکز درمان ناباروری رویان استان و نیز مرکز کار آفرینی زنان بازدید به عمل آورد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.