مولاوردی: مشکلات زنان در عرصه اجتماعی نگران‌کننده است

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی خانوده گفت: وضعیت زنان و خانواده در جامعه نگران‌کننده است، هر یک از دستگاه‌ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب زنان در جامعه اسلامی باید به سهم خود ایفای نقش کنند این مشکلات در سطوح عالی نظام نیز در حال پیگیری می‌باشد.
به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در جریان بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری امید رویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به سیاست‌های دولت در تحکیم خانواده گفت: معاونت امور زنان و خانواده به عنوان یک دستگاه ستادی که وظیفه هماهنگی و ساماندهی میان دستگاهی و همکاری‌های بین بخشی دارد، در این زمینه ورود پیدا کرده و در بند ششم توسعه که در دستور کار مجلس است و در ماه‌های اول فعالیت مجلس دهم به تصویب خواهد رسید اقدامات اساسی را پیش‌بینی کرده است.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: البته این حرکت باید با کمک دستگاه‌های اجرایی و همه قوا اتفاق بیافتد، مجلس، قوه قضاییه، دادگاه‌ها، قانون حمایت از خانواده و قوه مجریه از نظر بخشنامه‌ و دستورالعمل‌هایی که می‌تواند پی‌گیری کند و همینطور هماهنگی‌ها و فعالیت‌هایی که باید بین دستگاه‌های اجرایی به وجود آید تا ما شاهد یک خانواده سالم و پایدار باشیم.

بالندگی در امور زنان عزم ملی می‌طلبد
وی تصریح کرد: رسیدن به یک وضعیت بالنده در امور بانوان و خانواده یک عزم ملی را می‌طلبد، همه باید کمک کنند چون وضعیت امروز خیلی نگران کننده است و در سطح عالی نظام نیز در حالی پیگیری هستند، هر یک از دستگاه‌ها باید به سهم خود در این حرکت نقش ایفا کنند.
مولاوردی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بانوان اظهار کرد: در این زمینه بحث تزلزل خانواده، افزایش طلاق، عدم رغبت جوانان به ازدواج و فرزندآوری از جمله آسیب‌هایی است که در اولویت قرار دارد بررسی این آسیب‌ها در دستور کار دستگاه‌ها به صورت تقسیم کار ملی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بعد از جلساتی که در حضور مقام معظم رهبری داشتیم گزارش اقدامات شش ماه اول به ایشان اعلام شد و آبان‌ماه نیز طبق تقسیم کار ملی که صورت گرفته دستگاه‌ها گزارش کاری خود را ارائه خواهند داد، امیدوار هستیم شاهد یک تحول در این زمینه باشیم همچنین در طول ۵ سال برنامه ششم اهداف کمی نیز تعیین شده که از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای خواهیم رسید.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت در حمایت از درمان ناباروری گفت: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیتی، درمان ناباروری است که معقول‌ترین و واقع‌بینانه‌ترین راه برای تحقق این هدف، ارائه مساعدت‌ها و از جمله بیمه درمان ناباروری می‌باشد که ظاهراً به جریان افتاده و پی‌گیر نتایج آن خواهیم بود.

مشکلات بانوان اختصاص به کل جامعه دارد
مولاوردی با اشاره به نگاه فراجنسیتی به بانوان تصریح کرد: امور زنان و خانواده از جمله مباحثی است که عدم توجه به آن کل جامعه را درگیر می‌کند نباید این موضوع را صرفاً مشکل و مسأله یک جنس خاص بدانیم، این مشکل کل جامعه است و اگر فراجنسیتی به این مشکلات توجه کنیم قطعاً حرکت‌هایی رخ خواهد داد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان تأکید کرد: به نظر بنده حرکت در این مسیر امیدوارکننده است، ما باید به سمت دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها بین دو جنس و اعتدال و تعادل جنسیتی برویم تحقق این هدف از شاخه‌های عدالت اجتماعی به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود: در جریان این بازید، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در جریان توانمندی‌ها و مشکلات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد در جریان سفر هیئت دولت در قالب کاروان تدبیر و امید به استان، بخشی از مشکلات برطرف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.