مقدمات لازم برای حضور گسترده مردم در انتخابات امسال فراهم شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در پایان سال جاری را یادآور شد و گفت: امسال آزمون بزرگی پیش روی مردم و مسئولان کشور قرار دارد و مقدمات حضور گسترده مردم در این آزمون بزرگ از هم اینک باید در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام سید«عبدالمهدی موسوی» عصر شنبه در نشست با دانشجویان و مطالبه گران اجتماعی استان مرکزی افزود: بهره گیری از ظرفیت نخبگان به عنوان یک اصل مهم و از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضایی این استان است.

وی ادامه داد: افراد، نخبگان و مسئولان زمانی که در کنار یکدیگر قرار گیرد ضمن شناخت نقاط ضعف می تواند تحلیل مناسبی از وضعیت جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست با نخبگان با هدف مطالبه گری و جریان سازی برای رفع مشکلات جامعه بوده و نیاز است تمامی ادارات کل این استان این نشست‌ها را با متخصصان حوزه خود برگزار کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با یادآوری تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در خصوص مطالبه گری و ضرورت این مهم در جامعه گفت: فرآیند و چگونگی استفاده و اینکه در کدام بستر باید از مطالبه گری بهره برداری شود به صورت علمی پرداخته نشده و در برخی مواقع این مهم با انتقاد آمیخته شده‌است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با یادآوری تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در خصوص مطالبه گری و ضرورت این مهم در جامعه گفت: فرآیند و چگونگی استفاده و اینکه در کدام بستر باید از مطالبه گری بهره برداری شود به صورت علمی پرداخته نشده و در برخی مواقع این مهم با انتقاد آمیخته شده‌است.
حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: دیدن و تحلیل مشکلات از جمله نقاط اشتراک مطالبه گری و نقد بوده و انتظار راهکار، برای افرادی که انتقاد می کنند انتظار مناسبی نیست.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: مطالبه گر باید نیت خیرخواهانه داشته و رعایت اعتدال ، شجاعت، صداقت و احلاق را مدنظر داشته و آرمان گرایی باید در مطالبه گر وجود داشته‌باشد.

وی افزود: آموزش مسائل حقوقی در استان مرکزی در دستور کار دادگستری این استان قرار داشته و ۱۰ مورد حقوقی و کیفری مشخص شده و مقرر شده این مهم به صورت تئاتر و استفاده از ظرفیت نخبگان در جامعه آموزش داده شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی حمایت از ضابطین قضایی در چارچوب قانون را از برنامه های اولویت دار قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: کیفرخواست شهید مهدوی از شهدای نیروی انتظامی این استان ظرف مدت ۱۰ روز صادر شد که این مهم در بقیه جرایم بسیار کم اتفاق می افتد.

حجت الاسلام موسوی یاد آور شد: ۴۳۸ هزار پرونده سال گذشته به دستگاه قضای استان مرکزی وارد شد و ۴۸ هزار نشست ملاقات مردمی نیز برگزار شد.

رئیس شبکه محیط زیست و منابع طبیعی سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در این نشست گفت: ترک فعل جدی مدیران در حوزه وظایف خود از جمله مشکلات این استان بوده و این مهم مشکلاتی را در حوزه محیط زیست ایجاد کرده‌است.

سیاوش آقاخانی افزود: جدی ترین مطالبه مردم پس از اقتصاد موضوع آلودگی هوای اراک است که در مدت ۲ دهه گذشته پیگیری‌هایی انجام شده وبه جایی نرسیده‌است.

وی ادامه داد: ۵۲ معضل اصلی که سبب اصلی آلودگی هوای شهر اراک است شناسایی شده و هنوز استان برنامه اجرایی و هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی ها انجام نشده‌است.

رئیس شبکه محیط زیست ومنابع طبیعی سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی خاطر نشان کرد: طرح آلودگی هوای اراک به درستی اجرا نشده و باید برنامه‌ای در این زمینه تهیه شود.

آقاخانی گفت: معضلات خاک از دیگر مشکلات است که این مهم تولید محصولات کشاورزی آلوده را به همراه دارد.

وی یاد آورشد: نمونه گیری از مرکز میوه و تره بار اراک به بهانه‌های مختلف انجام نشده و نیاز است در آلودگی خاک و میوه نیز مسئولان ورود لازم را داشته باشند.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.