افتتاح اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی

اولین مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی، با هدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی همزمان با هفته قوه قضاییه روز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان این استان در اراک افتتاح شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در آیین افتتاح این مرکز گفت: نبود این مرکز در استان حلقه مفقوده ارایه خدمات به کودکان و نوجوانان آسیب دیده بود که با راه‌اندازی آن، این مشکل رفع شد.

حجت الاسلام«عبدالمهدی موسوی» افزود: این مرکز با همکاری بهزیستی و دادستانی اراک منجر به تعامل برای انجام تکلیف در سند تحول قضایی را فراهم کرد.

وی بیان کرد: هشت دستگاه دولتی، خدماتی و اجرایی در حوزه اطفال با این مرکز تعامل دارند، زیرا اطفال نیازمند کار ویژه هستند و کودکانی که نیاز به اقامت در این مرکز دارند، با حضور قاضی مستقر در مرکز خدمات دریافت می‌کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: در این مرکز با بهره‌گیری از کارشناسان، کار علمی انجام می‌شود تا در حوزه پیشگیری و جلوگیری از وقع جرم، اقدامات مناسب شکل گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این آیین گفت: در این مرکز با حمایت دادگستری استان و اجرای ماده ۶ حمایتی، خدمات به موقع و سریع به صورت تجمیعی ارایه می‌شود.

«محمود حسین آبادی » افزود: در این مرکز مددکار، مشاوره و کارشناس خانواده مستقر است و مداخله تخصصی انجام و بدسرپرستان احتمالی شناسایی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظرفیت مرکز پنج تا ۶ نفر پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: نگهداری از کودکان در این مرکز به صورت موقت انجام می‌شود و شامل کودکان زیر۶ سال، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

مرکز حمایت از اطفال و نوجوانان بهزیستی استان مرکزی در زمینی به وسعت ۲ هزار مترمربع خیرساز بنا شده است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.