ایجاد بنیاد نوجوان در استان مرکزی

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از ایجاد بنیاد نوجوان در این استان خبر داد و گفت: برگزاری چند رویداد نوجوانانه از جمله رویداد «نو آوین» و «دختران حاج قاسم» در تابستان امسال در این استان هدفگذاری شد.

حجت الاسلام «جواد فراهانی» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک، افزود: طرح تحولی برای سازمان تعریف شده تا اهداف ترسیمی با شتاب بخشی بیشتر به نحو مطلوب عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه در حوزه محتوایی و مخاطبی، حوزه بانوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: تاکنون این ظرفیت مغفول مانده بود و در فضایی که رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را امری واجب برشمرده‌اند، باید از ظرفیت این قشر به عنوان پرچمداران جهاد تبیین در این مسیر، بیشترین بهره‌گیری را کرد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امسال ظرفیت بخش بانوان ویژه لحاظ شده و در این حوزه شبکه‌های مختلف از جمله نهضت تبلیغ و هیات اندیشه ورز بانوان در شهرستان‌ها شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام فراهانی اظهار کرد: توجه این نهاد در حوزه رسانه زیاد است و بیش از ۵۰ درصد برنامه‌ها به سمت رسانه سوق داده شد و مجتمع رسانه‌ای «ماهور» در این راستا شکل گرفته که به زودی افتتاح می‌شود.

وی تاکید کرد: این ساختمان یک مرکز نوآفرین فرهنگی و رسانه‌ای است تا بتوان در فضای رسانه‌ای آموزش‌های عمومی و تخصصی را به مردم ارایه کرد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: همچنین در فضای رسانه‌ای، تربیت کنشگران رسانه‌ای و تقویت انسان، رسانه‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام فراهانی با اشاره به مباحث هویتی استان مرکزی که تاکنون مغفول مانده، گفت: دبیرخانه بین‌المللی گفتمان امامین انقلاب در استان ایجاد شده که نخستین رویداد آن تا اواخر تابستان برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: سند مسجد یکی مسایل چالشی در مسیر تحولی است که در دوره گذشته، سند مدیریت مسجد تدوین و ابلاغ و سازمان تبلیغات اسلامی کارهای مساجد را پیگیری می کرد اما به دلایل مختلف کار امور مساجد به حالت تعلیق درآمد.

سرپرست اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: چندین ماه این امور رها شده بود که نارضایتی‌های متعدد و فشرده‌ای را ایجاد کرد، که با برگزاری نشست‌های مختلف، بنا بر این شد که مجدد با اصلاحاتی سازمان کار مساجد را پیگیری کند که این مهم آغاز شده است هر چند رویکرد اقدامات باید حول محله محوری باشد.

حجت‌الاسلام فراهانی، در خصوص برنامه‌های عید غدیرخم در استان مرکزی نیز گفت: برنامه‌های متعددی در این خصوص از جمله اطعام، اکرام و احیای فرهنگ غدیر هدفگذاری شده است.

وی اظهار کرد: سه جریان اطعام غدیر با رویکرد مردمی در پارک ملت برگزار می‌شود و در طرح اکرام، ۱۱۰ موکب برنامه‌ریزی شده که تاکنون ۵۶ ایستگاه صلواتی تدارک دیده شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.