خرید ۲۱ هزار و ۶۵۶ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان مرکزی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۱ هزار و ۶۵۶ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای خرید تضمینی این محصول تاکنون از گندمکاران استان خریداری شد.

«غلامرضا ملکی» افزود: این میزان گندم در قالب ۲ هزار و ۴۹۵ محموله از ابتدای خردادماه امسال تاکنون از گندمکاران استان مرکزی خریداری و در سیلوهای اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان ذخیره‌سازی شد.

وی بیان کرد: خرید تضمینی گندم در استان مرکزی از ابتدای خردادماه در شهرستان‌های گرمسیر استان از جمله ساوه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: ۹۳۱ کشاورز از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تاکنون در این استان محصول خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند و تاکنون یک‌هزار و ۲۹ میلیارد و ۸۶۷ میلیون ریال از مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده‌است.

ملکی اظهار کرد: با پرداخت این منابع مالی، طلب گندمکاران استان مرکزی تا ۲۰ خردادماه تسویه شده و پرداخت بقیه طلب فعالان این بخش در دستور کار اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان قرار دارد.

وی گفت: ۳۰ مرکز برای تسهیل در خرید و تحویل گندم کشاورزان استان مرکزی در شهرستان‌های مختلف استان پیش‌بینی شده و تاکنون خرید گندم در ۱۰ مرکز از مجموع این مراکز در حال انجام است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.