آصفری: حمایت آمریکا از کودتای ارتش مصر خلاف قواعد دموکراسی است

به گزارش مرکزی دیلی، محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به حمایت آمریکا از ارتش مصر در برکناری محمد مرسی، گفت: ازآغاز موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا آمریکا با توطئه‌های پشت پرده سعی دارد این روندرا منحرف سازد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتش مصردر چند سال گذشته بیشترین کمک‌ها را از امریکا دریافت کرده است، تصریح کرد: در قانون اساسی آمریکا حمایت از دولتی که با کودتا بر روی کار آمده ممنوع است اما موضعی که جان کری وزیر خارجه امریکا با حمایت از ارتش مصر داشت نشان داد، امریکا مترصد فرصتی است تا راه‌های مداخله در امور داخلی مصر را برای خود باز کند.

وی با اعلام اینکه کاخ سفید تلاش دارد با تاثیرگذاری بر دولت برآمده از کودتا خواسته‌های خود را به سران نظامی دیکته کند، ادامه داد: علی‌رغم اینکه محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در اجرایی کردن آرمان‌های انقلاب با ضعف‌های روبرو بود این مردم قاهره بودند که با برگزاری انتخابات روند دموکراسی در مصر را تسهیل بخشیده بودند نه اینکه ارتش با ورود خود بخواهد از دموکراسی حمایت کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: ورود ارتش به فضای سیاسی مصر برخلاف روند دموکراسی در این کشور بود و آمریکا با حمایت از از نظامیان علاوه بر نقض قانون اساسی خود چراغ سبزی به ارتش داده تا پایه‌های حضور خود درعرصه سیاسی قاهره را مستحکم‌تر کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ادامه اردوکشی خیابانی در قاهره به نفع کاخ سفیداست، گفت: ادامه تنش‌ میان طرفداران و مخالفان مرسی برای رسیدن به دموکراسی در کف خیابان آنها را سرگرم اموری واهی خواهد کرد که این برای بازگشت ثبات و آرامش به فضای سیاسی قاهره خطرناک است.

پس از گذشت چند هفته از برکناری رئیس جمهوری مصر، جان کری وزیر خارجه آمریکا با حمایت آشکار از اقدام نظامیان در برکناری مرسی، اعلام کرد که اقدام ارتش در حمایت از دموکراسی بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.