نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی عکس بازار اراک به کار خود پایان داد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – سیدمحمد حسینی در این آیین که در سرای مهر این بازار کهن برگزار شد، با تاکید بر لزوم پرورش جوانان در عرصههای مختلف اجتماعی و فرهنگی برای کادرسازی جهت اداره موفقیت آمیز کشور در آینده افزود: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد زمینه حضور ارزشمند جوانان در چنین صحنه هایی است.

وی بازار تاریخی اراک را بنایی منحصر به فرد توصیف کرد که دارای ارزش های فرهنگی تاریخی و هنری بسیار بوده و بنایی شاخص در اراک، استان و کشور است.

وی با تاکید بر وجود آرایه های بسیار شاخص معماری در این بنا به عنوان یکی از جاذبه های مهم این اثر کهن افزود: بازار تاریخی اراک دارای جایگاه ویژه و شاخصی در میان دیگر بازارهای قدیمی کشور است.

حسینی بر لزوم حفظ و حراست از این بازار تاریخی تاکید کرد و افزود: برگزاری چنین جشنواره هایی یکی از ابزارها و راهکارهای حفظ این اثر تاریخی است.

وی با بیان اینکه بازار اراک باید حفظ شود افزود: باید از تمام توان خود برای نگهداری از بازار اراک استفاد کرده و این اثر تاریخی را که هویت استان مرکزی و از جمیع جهات فرهنگی، تاریخی و اقتصادی شاخص است را از تخریب و از بین رفتن محافظت کنیم.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست شهرداران و روسای کلانشهرهای کشور در اراک که بیست و نهم مردادماه برگزار خواهد شد گفت: از این فرصت جهت معرفی پتانسیل های استان به این قشر استفاده شده و در عین حال در قالب برگزاری جلساتی با این افراد نسبت به کسب تجربیات آنها در راستای توسعه گردشگری و حفاظت از آثار تاریخی استان استفاده خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه اقدامات بازار اراک را به ثبت تاریخی نزدیک تر کند.

به گزارش ایسنا، عادل عزیزی دبیر جشنواره ملی بازار تاریخی اراک نیز در این مراسم با اشاره به کیفیت بالای این جشنواره افزود: تمامی سایت های خبری تخصصی عکس نسبت به پوشش خبری این جشنواره اقدام کردند.

وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را نشان دادن مشکلات و نواقص در کنار زیبایی های بازار عنوان کرد و افزود: امید است با چاپ کتاب جشنواره، زمینه ای برای معرفی دیگر آثار تاریخی استان فراهم شده و جذب گردشگر با قدرت بیشتری در استان انجام شود.

عزیزی با اشاره به فعالیت قابل توجه انجمن عکاسان استان جهت برگزاری این جشنواره گفت: این انجمن به عنوان یک تشکل نوپا و توانمند نیازمند کمک و همراهی مسئولان استان در راستای طراحی و اجرای چنین اقداماتی است که این انجمن در صورت برخورداری از حمایت و پشتیبانی های لازم می تواند پروژه های بزرگی را به انجام برساند.

وی افزود: ۱۳۰ اثر منتخب از میان ۱۹۰۰ اثر دریافتی، حاصل دسترنج هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بود. نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره بلافاصله پس از اختتامیه برگزار و یک هفته نیز تمدید شد.

به گزارش ایسنا، در این آیین علاوه بر تقدیر از محمدحسین جمالزاده عکاس پیشکسوت استان، جمعی از دست اندرکاران و حامیان برگزاری جشنواره، خبرنگار ایسنا و هفته نامه وقایع استان تقدیر شدند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم با اهدای بن کتاب و لوح تقدیر از گروه اجرایی جشنواره تقدیر کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.